Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

PEDAGOGICAL VALUE OF FUNCTIONAL LITERACY IN IMPROVING THE QUALITY OF KNOWLEDGE

Abstract

The article considers the content and types of activity of general education organizations in the formation of functional literacy of students.Enhancing the functional credibility of the crony is a fundamental process of learning. In Kazakhstan, the post-soviet space has been developed by the National plan of action for the development of functional citizens of the year 2012-2016, which envisages the effective development of the catalysts of competitiveness, accredited in real life situations.The strategic objectives of the decision-making process are to make the most of the strategic objectives of the industry, to promote the creativity of creativity and to achieve unassailable solutions, to choose the professional way of choosing, to study in the life of all the basic principles of life.The strategic objectives of the decision-making process are to make the most of the tasks of the industry, to promote the creativity of creativity and to achieve unassailable solutions, to choose the professional way of choosing, to be taught in the life of all the basic functional qualities of the individual.The main role of the school and the colleges in shaping the functional qualifications is that the process of instilling instruction in the organizational formation of nonviolentness of the learning process of functional credibility of the crooked ones is underlined. Worked on the analysis of the work, the development of functional grammar in the family and the teaching of the theory of practice, and on the basis of the training, based on the essence of the reflection of the excellence of the system of assessment.

About the Authors

K. T. Medeubaeva
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Cand.Sci. (Pedagogy), Prof. (acting)

Аlmaty



D. K. Sadirbekova
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Master of еducation, senior teacher

Аlmaty



References

1. Н.Назарбаев. «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері». Жолдау. Астана, 2018 ж.

2. Найденова Н.Н., Мұратбаева Г.Ә. Білім сапасын бағалаудың қазақстандық және әлемдік инструментарийлері. Қазақ Мемлекеттік Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы, №1(73) 2018, 118б.

3. РІSА халықаралық зерттеуі, әдістемелік құрал. Астана: ҰББСБО, 2013. – 8б.

4. Таубаева Ш.Т., Иманбаева С.Т., Берикханова А.Е. Педагогика. Алматы, 2017, 244б.

5. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам». «Егемен Қазақстан». 10 шілде 2012 ж.

6. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары. Астана, 2012 ж.

7. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан-2050» Стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты». «Егемен Қазақстан». 14 желтоқсан 2012 ж.

8. Қазақтың тәлімдік ойлар антологиясы: 10 томдық / (құраст. С. Қалиев, К. Аюбай).- Алматы, 2005.

9. Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы. Астана, 2010 ж.


Review

For citations:


Medeubaeva K.T., Sadirbekova D.K. PEDAGOGICAL VALUE OF FUNCTIONAL LITERACY IN IMPROVING THE QUALITY OF KNOWLEDGE. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(2):100-105. (In Kazakh)

Views: 644


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)