Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

MUSIC AS A COMMUNICATIVE PROCESS AT THE LESSON OF CHOREOGRAPHY

Abstract

The article reveals the main functions of music in choreography lessons. The role of music in the concept of communication.The starting points for applying classical music in certain dance exercises are given. The issue of the help of musical logic to future young teachers in their independent activity is touched upon.

About the Author

M. A. Zayakina
Kazakh State Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

concertmaster of the choreography department

Almaty



References

1. Беркли Дж. Трактат о принципах человеческого знания и другие сочинения. М.: Академический Проект, Мир, 2016.

2. Gregory S., Bannister-Tyrrell M. Digital learner presence and online teaching tools: higher cognitive requirements of online learners for effective learning. Research and Practice in Technology Enhanced Learning (2017) 12:18.

3. Музыкальный звук. Онлайн-ресурс. http://www.ksp-msk.ru/page_919.html (27.04.18)

4. Ефремова Н.И. Ритмика Далькроза вчера, сегодня, завтра. Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств. 2013. 1(33). С. 109-114

5. Тагильцева Н.Г., Добровольская Л.И. Народные казахские инструментально-исполнительские традиции на уроках музыки в школах Казахстана. Образование и наука. 2016; (7):165-176

6. Свирская Л.М. Альберт Эйнштейн и музыка. Делфис. Культурно-просветительский журнал. 16(3/1998) Онлайн-ресурс. http://www.delphis.ru/journal/article/albert-einshtein-i-muzyka (27.04.18)

7. Пылаев М.Е. Вопросы музыкальной логики в работах Карла Дальхауза. Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрсова. 2014. №3. С. 244-247


Review

For citations:


Zayakina M.A. MUSIC AS A COMMUNICATIVE PROCESS AT THE LESSON OF CHOREOGRAPHY. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(2):119-122. (In Russ.)

Views: 424


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)