Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

THE ROLE OF HERMENEUTIC METHOD IN LITERARY CRITICISM

Abstract

The formation of the laws of literature is systematized according to the principle of hermeneutics. Traditionally, concepts about the method in the literature are directly linked to the hermeneutics. The comprehensive principle of interpretation of Hermeneutics literary monuments as a method of interpretation of historical factors on the basis of philological data. The article examines the study and interpretation of hermeneutics and defines the importance of teaching hermeneutics as a method of teaching literary criticism. Hermeneutics gives the explanation of the true artistic value of speech art.

About the Authors

G. T. Aldambergenova
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Dr. Sci. (Pedagogy), Professor

Almatу



B. T. Panzabek
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

PhD student (6D011700 – Kazakh language and literature)

Almatу



References

1. Аристотель. Метафизика. ІІІ том. «Әлемдік философиялық мұра» топтамасы. Алматы: «Жазушы», 2005

2. Гадамер Г.Г. Философия және герменевтика. (Аударған Ғ.Зайыпов). «Әлемдік философиялық мұра» топтамасы. Алматы: «Жазушы», 2005

3. Wolfgang Iser. The Range of Interpretation. NY: Columbia University Press. 200

4. Есембеков Т.У. Көркем мәтін поэтикасы: оқу құралы. Алматы: Қазақ университеті. 2012

5. Жанұзақова Қ.Т. Көркем мәтінді талдау мен түсіну және герменевтиканың кейбір мәселелері. //Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы. № 1 (55), 2015

6. Гадамер Г.Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики. М., 1988

7. Еркінбай Ұ. Қазіргі әдебиеттану ғылымындағы герменевтикалық, структуралистік және семиотикалық зерттеу тәсілдері. http://qabylan.kz/A_adebiet/sin/2017-05-10/652.html


Review

For citations:


Aldambergenova G.T., Panzabek B.T. THE ROLE OF HERMENEUTIC METHOD IN LITERARY CRITICISM. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(3):82-86. (In Kazakh)

Views: 1005


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)