Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

TEACHING THE POEM “ENLIK-KEBEK” BY SHAKARIM KUDAYBERDIEV

Abstract

Despite the fact that there is no specific work on the problem of teaching artistic genre in the field of teaching Kazakh literature, this is partially considered by our methodologists. However, the uniqueness of each piece requires that it will be properly sorted out and used properly. Studying the essence of the art often means that the methodologist learns from what to begin with and how to analyze it. In the article there are methods of teaching poems "Enlik-Kebek" by Shakarim Kudayberdyuly which is explained by the combined methods of teaching of general epic.

About the Author

B. D. Zhumakaeva
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Cand. Sci. (Pedagogy), Associate Professor

Almatу



References

1. Baltabaeva N.Pabzabek B.Zhumakaeva B. Genre Constituting Ractors and the Hature of Essay.//Social Scinces (Pakistan) -20167 –Vol.11. Iss.22. –P. 5445-5449.

2. Тасболатов Қ. М.О. Әуезовтің творчествосын орта мектепте оқыту. пед.ғыл.канд. ғыл. дәрежесін алу үшін дайындалған диссертация А., 1972 -300 б.

3. Бітібаева Қ. Әдебиет пәнін оқытудың тиімді жолдары. (Мұғалімдерге арналған көмекші құрал) Алматы: Рауан, 1990. –200 б.

4. Қалиев С. Мектепте Ғ.Мүсірепов шығармаларын оқыту жолдары.- А. 1974.

5. Қирабаев С.Мектеп және қазақ әдебиеті (Мұғалімдерге арналған көмекші құрал. –Алматы: Мектеп, 1979. –90 б.

6. «Қазақ әдебиеті» оқулығына әдістемелік нұсқау 10-сыныпқа арналған / Қирабаев С., Мырзағалиев Қ. - Толық. 2-ші басылуы. – А., Рауан, 1998. -224 б.

7. Елікбаев Қ. Ж.Аймауытов шығармашылығын оқыту жолдары А., Республикалық баспа кабинеті, 1997.-96 б.

8. Шәкәрім. Өлеңдер мен поэмалар. Алматы, Жалын. 1988. -18 б.


Review

For citations:


Zhumakaeva B.D. TEACHING THE POEM “ENLIK-KEBEK” BY SHAKARIM KUDAYBERDIEV. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(3):107-111. (In Kazakh)

Views: 687


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)