Preview

Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ОЙЫН ЖӘНЕ БІЛІМ БЕРУ АСПЕКТІЛЕРІНДЕГІ ҚУЫРШАҚ ФЕНОМЕНІ

https://doi.org/10.52512/2306-5079-2022-90-2-56-67

Толық мәтін:

Аннотация

Дәстүрлі қуыршақ әдет-ғұрып пен ойын тәжірибесі арасында тепе-теңдікті сақтай отырып, әрқашан әйелдер субмәдениеті институтының айрықша құзыреті болған. Ол өзінің бикесіне балалық шақтан бастап, қартайғанға дейін тікелей және жанама түрде еріп жүрді. Адамның бұл миниатюралық, алуан жүзді және сан қырлы үлгісін таза балалардың ғана нысаны деп қарау қате пікір болар еді. Қарапайым ойыншықта үлкен сыр жатыр, өйткені оның бейнесінде оны жасаған адамдардың ерекшеліктерін сақтай отырып, ол жалпыадамзаттық мәдениеттің бөлігі болып табылады. Әлемнің көптеген халықтары дәстүрлі қуыршаққа терең әлеуметтік мағына береді. Бұл халық ойыншығының басты құндылығы болып табылады.
Әлбетте, ата-аналар әлемі құндылықтары балалар әлемінің табиғи бөлігі болуы тиіс. Этнопедагогика соңғы жылдары этнограф-ғалымдар, лингвистер, психологтар, педагогтердің күш-жігерімен басталған этникалық мәдениетке, этностың тарихи өмір салт-дәстүрлеріне, тұрмысына баулу тәсілдерін іздеуді жалғастырғаны жөн. Яғни, қазіргі жағдайда қуыршақтармен ойын үлгісінде жасаған жоқ.

Авторлар туралы

Ж. Н. Шайгозова
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Қазақстан

Шайгозова Жанерке Наурызбайқызы – педагогика ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессор

050002, Алматы қ., Достық даңғ., 13-үй 



Р. М. Музафаров
Қазақстан Республикасының Материалдық емес мәдени мұраны қорғау жөніндегі ұлттық комитеті
Қазақстан

Музафаров Рустам Рахимович – ЮНЕСКО және ИСЕСКО істері жөніндегі ҚР Ұлттық комиссиясы жанындағы Материалдық емес мәдени мұраны қорғау жөніндегі ұлттық комитет төрағасының орынбасары 

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Салаева А.К. (2016) Театр кукол как пространственно-временной вид искусства//Интерактивная наука. - №1. - С. 19–22.

2. Лотман Ю.М. (1992) Куклы в системе культуры. Лотман Ю.М. Избранные статьи: в 3-хтомах. - Таллинн: Александра, Т. 1. - С. 377-380.

3. Шиповская Л.П., Шелаева М.И. (2013) Театр кукол - разновидность анимационного и пространственновременного искусства// Сервис plus. - №1. – С. 27–38.

4. Мишина М.А. (2009) Кукла как предмет культуры: к постановке проблемы//Вестник СПбГУ. Язык и литература. - №4. - С. 109–115.

5. Погодина С.И. (2012) Сад расходящихся кукол: ритуальные практики современной культуры Латвии// Лабиринт. - № 4. - С. 80–95.

6. Bula D. (2011) Mūsdienu folkloristika. Paradigmas maiņa. - Riga: Zinātne (Folkloristikas bibliotēka). – 318 p.

7. Морозов И.А. (2011) Феномен куклы в традиционной и современной культуре (Кросс-культурное исследование идеологии антропоморфизма). - М.: «Индрик». - 352 с.

8. Немзорова И.Д. (2011) Педагогическая ценность русской народной обрядовой игрушки//Муниципальное образование. - № 4. - С. 46–49.

9. Voldina T. V. (2018) Game as an element of traditional culture of the Ob Ugrians (outdoor games with pebbles and sticks: comparative analysis)//Vestnik ugrovedenia = Bulletin of Ugric Studies. 8(3): 503–524.

10. Weisgram, E. S., & Dinella, L. M. (Eds.). (2018) Gender Typing of Children’s Toys: How Early Play Experiences Impact Development. American Psychological Association. http://www.jstor.org/stable/j.ctv18phh3d

11. Luchoro-Parrilla Rafael, Lavega-Burgués Pere, Damian-Silva Sabrine, Prat Queralt, Sáez de Ocáriz Unai, OrmoRibes Enric, Pic Miguel (2021) Traditional Games as Cultural Heritage: The Case of Canary Islands (Spain) From an Ethnomotor Perspective. Frontiers in Psychology.https://www.frontiersin.org/article/10.3389/fpsyg.2021.586238. DOI=10.3389/fpsyg.2021.586238

12. Öznur Şevket and Sadrazam Ejdan (2019) The place of Cyprus traditional child games in contemporary education//SHS Web of Conferences 66, ERPA 2019 https://doi.org/10.1051/shsconf/20196601026

13. Потанин Г.Н. (1883) Очерки Северо-западной Монголии. Вып. 3-4. Материалы этнографические. - Санкт-Петербург: тип. В. Киршбаума. - 1026 с.

14. Карутц Р. (1903) Среди киргизов и туркмен на Мангышлаке. – Санкт-Петербург: Издание А.Ф. Девриена. - 267 с.

15. Стасевич И.В. (2007) Игровое воспитание и обучение детей в традиционной культуре казахов//Лавровский сборник. Материалы Среднеазиатско-Кавказских исследований 2006-2007 гг. – СанктПетербург. - С. 166-171.

16. Стасевич И.В. (2008) Девочка, девушка, женщина в традиционном обществе казахов. Специфика воспитания и место в социальной структуре//Рахмат-наме: Сборник статей к 70-летию Р. Р. Рахимова. – С. 318 – 337.

17. Нурпеис М.Е. (2012) Художественная кукла Казахстана: традиции и современное состояние: дисс…магистра искусствоведения: 6D041700 – Декоративное искусство/Казахская национальная академия им. Т. Жургенова. – Алматы. – 183 с.

18. Сейдембек А. (2011) Мир казахов. Этнокультурологическое осмысление. – Астана: Фолиант. – 560 с.

19. Тохтабаева Ш.Ж. (2017) Этикетные нормы казахов. Часть 2. Семья и социум. – 170 с.

20. Черняков С.С. (1960) Восточный Казахстан в эпоху бронзы. М.-Л.: Издательство Академии наук СССР. – 285 с.

21. Грязнов М.П. (1962) Антропоморфная фигурка бронзового века с реки Оби//Сообщения Государственного Эрмитажа. Выпуск ХХII. – С. 26-27

22. Шиповская Л.П., Шелаева М.И. (2012) Кукла как неотъемлемая часть эстетической культуры, человеческих традиций и человеческого опыта//Сервис plus. – №4. – С. 27–33.

23. Черная А.В. (2014) Игры девочек с куклами и кукольными домиками в разных культурах//Развитие личности. - № 3. - С. 121–142.

24. Хомич Л. В. (1988) Обычаи и обряды, связанные с детьми, у ненцев//Традиционное воспитание детей у народов Сибири. - Л.: Наука. - С. 3-85.

25. Дьяченко В.И. (1988) Воспитание детей у якутов//Традиционное воспитание детей у народов Сибири. - Л.: Наука. - С. 198-215.

26. Кустова Ю.Г. (2000) Ребенок и детство в традиционной культуре хакасов. - СПб.: Петербургское востоковедение, 2000. – 160 с.

27. Панкова Т.В. (2002) Психолого-педагогические основы сравнительной педагогики. - Бишкек, 2002. – 156 с.

28. Нарбашева М.А. (1993) Психологический анализ развивающих функций народных игр (на материале игр дошкольников в камешки): автореф. дис. ... канд. пси- хол. наук. - М. – 26 с.

29. Брунер Дж. (1977) За пределами непосредственной информации /Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1977. – 413 с.

30. Кравченко О. А. (2007) Этносоциопедагогика казымских хантов. - СПб.: ООО «Мирал». -160 с.

31. Рыбьянов М. (2002) Беседа с Р.П. Ловелле. Виртуальное убийство провоцирует реальное//Известия. – 26 июля.

32. Ключевский В.О.: воспоминания и исследования (2007)/ отв. ред. А.В. Малинов. СПб.: Изд-во Политехнического университета. – 265 с.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Шайгозова Ж.Н., Музафаров Р.М. ОЙЫН ЖӘНЕ БІЛІМ БЕРУ АСПЕКТІЛЕРІНДЕГІ ҚУЫРШАҚ ФЕНОМЕНІ. Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы. 2022;(2):56-67. https://doi.org/10.52512/2306-5079-2022-90-2-56-67

For citation:


Shaigozova Zh., Muzafarov R. THE DOLL PHENOMENON IN GAMING AND EDUCATIONAL ASPECTS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2022;(2):56-67. (In Kazakh) https://doi.org/10.52512/2306-5079-2022-90-2-56-67

Қараулар: 752


ISSN 2306-5079 (Print)