THE ROLE OF CHILDREN'S LITERATURE IN SHAPING THE PUPILS' FEELINGS OF LOVE FOR THEIR NATIVE LAND
Abstract
The article deals with the importance of children's literature. The first written samples of Kazakh children's literature were made by Y. Altynsarin. Then it was reflected in the works of contemporary writers such as S. Begalin, U. Turmanzhanov, B. Sokpakbaev, B. Tursynbayev, M.Torezhanov, K.Myrzaliyev, K. Bayanbay, T.Moldagaliev, etc. The works of these children's writers contribute to labor education and the formation of the worldview of the younger generation. Interesting stories and poems are closer to the child's consciousness, corresponding to their age characteristics. Undoubtedly, works about the Motherland, native land, nature will form in children love for their native land.
About the Authors
A. M. TekesbayevaKazakhstan
Candidate of pedagogical sciences, associate professor
Almaty
R. K. Karsybayeva
Kazakhstan
Candidate of pedagogical sciences, associate professor
Almaty
References
1. Ахметов Ш. Қазақ балалар әдебиеті тарихының очеркі. – Алматы, 1995., Қирабаев С. Өнер өрісі. Мақалалар мен зерттеулер. –Алматы:Жазушы, 1971. -272 б.
2. Қазақстан жазушылары: Анықтамалық/Құрастырушы: Қамшыгер Саят, Жұмашева Қайырниса - Алматы: «Аң арыс» баспасы, 2009
3. Қазақ әдебиеті. Энциклопедиялық анықтамалық. — Алматы: «Аруна Ltd.» ЖШС, 2010 жыл.
4. Қазақстан" ұлттық энциклопедиясы, Алматы, "Қазақ энциклопедиясы", 1998 ж. 5-том
5. Алтынсарин Ы. Таңдамалы шығармалары. Алматы 1985 - 268 б.
6. bilim-all.kz›tag/olen?tag…Молдағалиев өлеңдері
7. Смақов Ж. Бақ-бақ Алматы «Раритет» 2008. - 78 б.
8. iispandinipiazza.gov.it›wp/wp…samuel…coleridge.pdf
9. Нұржанова Г.И., Сералиева Ж.К. Кітапханадағы патриоттық тәрбие берудің өзекті мәлелелері. Қазақ мемлекетік қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы. № 4-5 (70). 2017
Review
For citations:
Tekesbayeva A.M., Karsybayeva R.K. THE ROLE OF CHILDREN'S LITERATURE IN SHAPING THE PUPILS' FEELINGS OF LOVE FOR THEIR NATIVE LAND. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(3):186-191. (In Kazakh)