Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

SELF-ORGANIZATION OF STUDENTS' EDUCATIONAL ACTIVITY BY MEANS OF INTERACTION RP-TECHNOLOGY

Abstract

This article highlights the features of the modernization of Kazakhstan pedagogical education, the professional competence of the modern teacher. The study provides a rationale for the problem, proves its relevance and the need for self-organizing learning activities among students. The basis of the professional competence of a teacher is his practical readiness for self-organization of his activities, which consists of the ability to plan his activities, properly allocate his time and find the best ways to organize it. The author substantiates the problem of self-organizing educational activities of students by means of RP-interaction technologies, which is confirmed by practical examples of independent work in the discipline "Art pedagogy" among first-year students of the specialty "Pedagogy and methods of primary education".

About the Author

Y. N. Agranovich
Kazakh National Pedagogical University named after Abay
Kazakhstan

PhD student

Almaty



References

1. Котова С.С. Самоорганизация учебно-профессиональной деятельности студентов: Монография. - Екатеринбург: Изд-во Рос.го.проф.-пед. ун-та, 2012. - 208 с.

2. История и Математика: мегаисторические аспекты: ежегодник / Отв.ред.: Л. Е. Гринин, А. В. Коротаев. – Волгоград: Учитель, 2016. – 256с.

3. Ишков А.Д. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности: Монография. – М.: Издательство АСВ, 2004.-224стр.

4. Ломин С.А., Осин А.К. Дидактические условия формирования самоорганизации учебной деятельности студентов // Успехи современного естествознания. 2013. № 10. С. 135−136.

5. Новиков А.М., Новиков Д.А. Методология: словарь системы основных понятий. – М.: Либроком, 2013

6. Михневич С.Н. Самоорганизация студентов-первокурсников в период адаптации к обучению в вузе // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. XII межд. науч.-практ. конф. Часть II. – Новосибирск: СибАК, 2012.

7. Зимняя И.А. Педагогическая психология. Учебник для вузов. Изд. второе, доп., испр. и перераб. — М.: Издательская корпорация «Логос», 2000. — 384 с.

8. Словарь практического психолога / сост. С.С. Головин. – Минск, 1998.

9. Левченко Т.А., Агранович Е.Н. Самоорганизация учебной деятельности студентов посредством реализации самостоятельной работы в вузе // Эффективные инструменты современных наук – 2018: сборник XIV Международной научно-практической конференции, Publishing House “Education and Science” Чехия, Прага. - 2018.- 124с., (с.11-16)

10. Козырева О.А. Некоторые аспекты повышения качества педагогического образования при изучении раздела «Общие основы педагогики»// Университетское образование: сборник статей X Международной научно-методической конференции. – Пенза, 2006. – С.91-94.

11. Chng, V.L.L. & Coombs, S.J. (2001). The Application of Self-Organised Learning for Educators and Students in a Knowledge-Based Economy: A Reflective Experience. In C. Montgomerie & J. Viteli (Eds.), Proceedings of ED-MEDIA 2001--World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (pp. 1063-1068). Norfolk, VA USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved on November 16, 2018 from https://www.learntechlib.org/p/8654.

12. Ю.В. Сорокопуд Педагогика высшей школы. - Ростов н/Д: Феникс: Высшее образование, 2011. – 541 с.


Review

For citations:


Agranovich Y.N. SELF-ORGANIZATION OF STUDENTS' EDUCATIONAL ACTIVITY BY MEANS OF INTERACTION RP-TECHNOLOGY. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(4):124-130. (In Russ.)

Views: 361


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)