Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

EFFICIENCY OF THE SYSTEM OF CRITERIA ASSESSMENT OF ACADEMIC ACHIEVEMENTS OF PUPILS OF THE INITIAL CLASSES

Abstract

The article describes the types of evaluation in education. It reveals a comparative analysis of the assessment and monitoring of secondary schools with an evaluation scheme of the Nazarbayev Intellectual Schools. Disadvantages of assessment in traditional secondary schools are discussed. The need to introduce reforms in the system of evaluation considered to be one of the most important changes at this time in education is analyzed. Authentic examples of assessing students’ achievement in different subjects are shown which was carried through the integrated criteria-based assessment model.

About the Author

R. K. Izmagambetova
Kazakh National Pedagogical University named after Abai
Kazakhstan

PhD student

Almaty



References

1. Негізгі және жалпы орта мектеп мұғалімдеріне арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулық/ Оқу-әдістемелік құрал. Астана-2017.- 54 б.

2. «Назарбаев Зиярткерлік мектептері» Дербес білім беру ұйымы, Педагогикалық өлшеулер орталығы «Оқушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау» үшін 2015-2016 оқу жылына арналып, құрастырылған «Мұғалімдерге арналған әдістемелік ұсыныстар»

3. Kelley Burton //Designing criterion-referenced assessment // Faculty of Law Queensland University of Technology, Australia https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1066490.pdf

4. Әбілқасымова А.Е. «Студенттердің іздемпаздығын қалыптастыру» Алматы,1994

5. Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулық// Оқу-әдістемелік құрал. «Назарбаев зияткерлік мектептері» ДББҰ, Астана-2016 ж.

6. «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ Педагогикалық шеберлік орталығы - 2015 ж.

7. http://moodle.nis.edu.kz


Review

For citations:


Izmagambetova R.K. EFFICIENCY OF THE SYSTEM OF CRITERIA ASSESSMENT OF ACADEMIC ACHIEVEMENTS OF PUPILS OF THE INITIAL CLASSES. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(4):131-135. (In Kazakh)

Views: 501


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)