Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

HISTORY OF CULTURAL HERITAGE OF PEOPLES IN THE EDUCATION OF CHILDREN OF PRESCHOOL AGE

Abstract

The article shows how the cultural heritage of the country can be used in the process of pre-school education. The development of love for the Motherland, respect for the culture, customs and traditions of own country and other nations, education in the spirit of human and national values, knowledge of the history of the native country - go through the study of the cultural heritage of different nations. Educating children about historical buildings in various parts of the country, excursions to museums are of educational importance. By instilling common human values in children, patriotism is fostered. The main purpose of the article is to show how the acquaintance of children with monuments of cultural heritage forms their most important spiritual values for a lifetime.

About the Author

N. A. Zhakybay
Kazakh State Women`s Teacher Training University
Kazakhstan

Master student

Almaty



References

1. «Мәдeни мұрa» мeмлeкeттiк бaғдaрлaмacы – Acтaнa 2006-2011 жылдaр

2. Жұмабекова Н. Мектепке дейінгі педагогика. Астана: Фолиант, 2008.

3. «Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері» ҚР президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына 2010 жылғы Жолдауы

4. Хижняк Ю.Н. Как прекрасен этот мир. 2001

5. «Балаларды мектепке дейінгі тәрбиемен және оқытумен қамтамасыз ету жөніндегі 2010-2014 жылдарға арналған «Балапан» бағдарламасы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 28 мамырдағы № 488 қаулысы

6. Қазақстан Республикасы үздіксіз білім беру жүйесіндегі тәрбие тұжырымдамасы. 2009.

7. Fjortoft, I. (2004). Landscape as Playscape:The Effects of Natural Environments on Children's Play and Motor Development. Children, Youth and Environments, 14(2): 21-44.


Review

For citations:


Zhakybay N.A. HISTORY OF CULTURAL HERITAGE OF PEOPLES IN THE EDUCATION OF CHILDREN OF PRESCHOOL AGE. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(4):154-158. (In Kazakh)

Views: 359


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)