Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

FEATURES OF THE ORGANIZATION OF GROUP WORK AT THE LESSONS OF MATHEMATICS IN THE CONDITIONS OF UPDATED CONTENT OF EDUCATION

Abstract

The article is devoted to the question of the updated curriculum in "Mathematics" in the secondary school. The author describes the ways of the teacher professional development in the conditions of updated content of education. In his practice, the teacher through the use of innovative approaches in teaching creates the conditions for the formation of a competitive personality. The article includes examples of tasks for the development of functional literacy, the approaches used in the implementation of the updated educational program on the subject "Mathematics", the approaches to evaluating the results of the achievements of students, criteria-based assessment system. The article also presents a meaningful difference in the updated educational program and the current one. The questions addressed in the article will help interest school teachers, college teachers and specialists of other educational organizations.

About the Author

B. O. Seidazym
Kazakh State Women‘s Teacher Training University
Kazakhstan

Master student of the specialty 6М010900-Математика

Almaty



References

1. Ы.Алтынсарин атындағы Ҧлттық білім академиясы. Әдістемелік нұсқаулық. «TIMSS және PISA халықаралық зерттеулеріне оқушыларды дайындау бойынша тапсырмалар жинағы». Астана, 2016.

2. Құсайынов А.К. Әлемдегі және Қазақстандағы білім сапасы. Монография. Алматы, 2013

3. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстанның үшінші жаңғырту: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» Қазақстан халқына Жолдауы, 2017 жылғы 31 қаңтар.

4. Негізгі орта білім деңгейінің 5-9 сыныптарға арналған «Математика» пәні бойынша типтік оқу бағдарламасы. Астана, 2016.

5. «Назарбаев зияткерлік мектептері» ДББҦ педагогикалық шеберлік орталығы. Мұғалімге арналған нұсқаулық. Астана, 2016.

6. Қазақстан Республикасы Ұкіметінің 2012 жылғы 25 маусымдағы № 832 «Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамытудың 2012-2016 жылдарға арналған Ұлттық іс-қимыл жоспарын бекіту туралы» қаулысы.

7. Бекмагамбетова Р.К. Формы организации учебной работы: Методическре пособие. А., 2001.

8. Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назарбаевтың «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты мақаласы. http://www.inform.kz/kz/elbasy-makalasy-bolashakka-bagdar-ruhani-zhangyru_a3016293

9. Қасқатаева Б.Р. Математиканы оқыту теориясы мен әдістемесі. ЖС «Тантеев» баспасы, 2018.

10. Sfard, A. Why mathematics? What mathematics? The Mathematics Educator. 2012. Vol.22. No.1, 3-16.

11. Sullivan, P., & Davidson, A. The role of challenging mathematical tasks in creating opportunities for student reasoning. Conference: Proceedings of the 37th annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia. Sydney. 2014. 605-612.


Review

For citations:


Seidazym B.O. FEATURES OF THE ORGANIZATION OF GROUP WORK AT THE LESSONS OF MATHEMATICS IN THE CONDITIONS OF UPDATED CONTENT OF EDUCATION. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(1):92-98. (In Kazakh)

Views: 439


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)