Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

METHODOLOGICAL BASES OF «STRETCH PLASTIC» LESSONS

Abstract

The article presents an analysis of the lesson «Stretch Plastic». This is a subject, whose purpose is to stretch the muscles of the body, developing the plastic abilities of the dancer's body. The subject «Stretch Plastic» is included in the training of choreography teachers at the Kazakh State Women's Teacher Training University. The main purpose of this article is to identify the features, tasks of individual exercises included in the curriculum of the subject ―Stretch Plastic‖ and their influence on the dance skills of performers by an analytical method. In conclusion, we have highlighted the basic rules of stretch plastics. Observing them can achieve a positive result in the classroom. The authors also noted the effect of stretching on the dancers' movement skills.

About the Authors

A. S. Mikheenko
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

student of the department of choreography and cultural and leisure work

Almaty



I. R. Aukhadiev
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Master of Arts, teacher of the department of choreography and cultural and leisure work

Almaty



References

1. Глухова М.Ю., Прокопенко В.И. Повышение эффективности учебных занятий по физическому воспитанию в вузе средствами оздоровительной гимнастики // Образование и наука. 2008. №7. — 87–94 с.

2. Песина О.Н. Готовность к оздоровительной деятельности как профессиональная культура преподавателя физического воспитания // Аналитика культурологии. 2008. №10. — 262–265 с.

3. Пьянзин А.И., Пьянзина Н.Н., Таланцева В.К. Фитнес-аэробика как средство физического воспитания студенток вуза // Казанский педагогический журнал. 2012. №4 (94). — 56–61 с.

4. Wilmerding, Mary Virginia, Donna H. Krasnow. Dance pedagogy: Myth versus reality // International Symposium on Performance Science, 2011. — 283–289 pp.

5. Brenton Surgenor, Andrea Kozai. The Importance of a Good Warm-Up: Are you warm enough to start dancing? // IAMDS Resourse paper. Available online: https://cdn.ymaws.com/www.iadms.org/resource/resmgr/resource_papers/warm-up-importance.pdf. 2017.

6. Венгерова Н.Н. Коррекция показателей функционального состояния девушек средствами стретчинга // Символ науки. 2016. №5-2. — 131–134 с.

7. Венгерова Н.Н., Кудашова Л.Т. Кондиционные тренинги развития гибкости студентов в рамках элективного курса по физической культуре // Гуманизация образования. 2017. №6. — 17– 22 с.

8. Павлютина Л.Ю., Мараховская О.В., Ляликова Н.Н. Стретчинг — один из путей развития гибкости у студентов вуза // Наука о человеке: гуманитарные исследования. 2018. №1 (31). — 124–130 с.

9. Карпова Е.И., Данилова Н.В. Стретчинг как вид фитнеса // Наука, образование и культура. 2018. №8 (32). — 29–30 с.

10. Sarah Irvine, Emma Redding, Sonia Rafferty. Dance Fitness // IAMDS Resourse paper. Available online: https://cdn.ymaws.com/www.iadms.org/resource/resmgr/resource_papers/dance_fitness.pdf. 2011.


Review

For citations:


Mikheenko A.S., Aukhadiev I.R. METHODOLOGICAL BASES OF «STRETCH PLASTIC» LESSONS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(1):299-303. (In Russ.)

Views: 380


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)