Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

DOMESTIC EXPERIENCE OF DEVELOPING A DIGITAL CONTENT FOR FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article describes the use of digital educational content in the process of foreign language education, the domestic experience in the development of e-books and of computer multimedia learning programs for learning English.

About the Authors

A. I. Tazhigulova
JSC National Center of Informatization
Kazakhstan

Dr. Sci. (Pedagogy), associate professor, president

Almaty



E. A. Artykbaeva
JSC National Center of Informatization
Kazakhstan

Dr. Sci. (Pedagogy), associate professor, vice-president

Almaty



A. Zh. Arystanova
JSC National Center of Informatization
Kazakhstan

Cand. Sci. (Pedagogy), Director of Digital Content Development

Almaty



References

1. Послание Президента Республики Казахстан Н. Назарбаева народу Казахстана «Третья модернизация Казахстана: глобальная конкурентоспособность» [Электронный ресурс], 31 января 2017 г. –. – URL:-http://www.akorda.kz/ru/addresses/addresses_of_president/oslanie-prezidenta-respubliki-kazahstan-nnazarbaeva-narodu-kazahstana-31-yanvarya-2017-g. – Дата доступа: 24.10.2018.

2. Walker A., White G. Technology enhanced language learning. – Oxford: Oxford University Press, 2013. – 208 с.

3. Pourhosein Gilakjani A. A Review of the Literature on the Integration of Technology into the Learning and Teaching of English Language Skills // International Journal of English Linguistics. - 2017. Vol.7. – Р.95-106.

4. Yang Y., Qian D. O. Assessing English reading comprehension by Chinese EFL learners in computerized dynamic assessment Language Testing in Asia. – July 2017, 7:11. https://doi.org/10.1186/s40468-017-0042-3.

5. Akbari Е. et al. Student engagement and foreign language learning through online social networks //Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education. – 2016, 1:4. DOI 10.1186/s40862-016-0006-7.

6. Union C. D., Union L. W., Green T. D. The Use of eReaders in the Classroom and at Home to Help Third-Grade Students Improve Their Reading and English/Language Arts Standardized Test Scores// TechTrends: Linking Research and Practice to Improve Learning. – 2015. – Vol. 59, n 5. – Р. 71-84.

7. Basal A. Using Web 2.0 Tools in English Teaching // Turkish Online Journal of Distance Education. – 2015. – Vol.16, № 4. – P. 28-37.

8. Buyvol P.A., Bagateeva A.O., Makarova I.V, Modern Mobile And Information Communication Technologies In Teaching University Students//Modern Journal Of Language Teaching Methods. – 2018. – Vol.8, Is.11. – P.254-259.

9. Kovalchuk О., Krasnokutska I. Using blogs in teaching English to philology students // Advanced Education. – 2017. – Issue 7. – Р. 146-153.

10. Nazarenko A. L. Using Wiki-Technology For The Creation Of A Virtual Learning Environment For "The World Of Britain" Distance Course //Language And Culture. – 2017. – Vol.40. – P. 244-253.

11. Сысоев П. В. Вики-технология в обучении иностранному языку // Язык и культура. – 2013. – № 3(23). – С. 140-152.

12. Сағымбаева Ж. Е. Теория мен әдістемені информатизациялау жағдайында студенттерге шет тілдергі үйретудегі әдістемелік даярлау: п.ғ.к. автореф.: 13.00.02. [Мәтін] – Алматы, 1999. – 18 с.

13. Нұрманалиева Ұ. Т. Электрондық оқулық негізінде ағылшын тілі сабағын өткізуге болашақ мұғалімдерді оқыту әдістемесі (ағылшын тілі, жоғары оку орны): п.ғ.к. автореф.: 13.00.02. [Мәтін] – Алматы, 2004. – 32 б.

14. Атабаева Ф. К. Тіл негізгі пән ретінде оқытылмайтын жоғарғы оқу орындарында студенттерге шетел тілін үйретудегі ақпараттандырылған-қатынастық технологияларды қолданудың әдістемесі: п.ғ.к. автореф. ...: 13.00.02. [Мәтін] ‒ Алматы, 2010. – 28 б.

15. Тусельбаева Ж. Ә. Кәсібі білім беруді ақпараттандыру жағдайындағы студенттердің елтанушылық біліктілігін қалыптастыру: п.ғ.к. автореф.: 13.00.08. [Мәтін] – Алматы, 2000. – 24 б.

16. Чакликова А.Т. Шетел тілінде білім беруді ақпараттандыру жағдайында мәдениетаралықкоммуникативтік біліктілікті қалыптастырудың ғылыми-теоретикалық негіздері: п.ғ.д. автореф.: 13.00.02. [Мәтін] – Алматы, 2009. – 49 б.

17. Атшыбаева Ж.Т. Ағылшын тілі сабағында ақпараттық технологияны қолдану// «Модернизация образовательных ресурсов: опыт и перспективы», мат. международн. научно-практ.конф. – Астана: «Окулык» РГПО, 2018. – С.267-271

18. Бактыбаева А.Т., Байбурина К. А. Современное полиязычное образование в Казахстане: проблемы и перспективы развития // Наука, техника и образование. – 2016. – № 2 (20). – С.132-135.

19. Джусубалиева Д.М., Чакликова А.Т., Еланцев Д.В. Использование инновационных технологий для создания электронного университета в языковом вузе: проблемы и пути решения // Вестник КазНУ. – 2015. – № 1. – С. 13-18.

20. Каргин С.Т., Андреева О.А. О возможностях использования современных компьютерных технологий в обучении иностранным языкам // Вестник КарГУ. Серия "Педагогика". – 2010. – № 3(59). – С.72-78.

21. Шынжырбаева А. Т. Сандық білім беру ресурстарын ағылшын тілі пәні сабақтарында қолданудың тиімділігі // «Модернизация образовательных ресурсов: опыт и перспективы», мат. международн. научно-практ.конф. – Астана: «Окулык» РГПО, 2018. – С.378-383.

22. Приказ Министра образования и науки РК «Об утверждении перечня учебников, учебно-методических комплексов, пособий и другой дополнительной литературы, в том числе на электронных носителях» от 03.05.2018 г. №192.

23. Нургалиева Г. К. Преемственность в развитии научной школы. – Алматы: НЦИ, 2015. – 310 с.

24. Тажигулова А. И., Артыкбаева Е.В. Сингапурский опыт информатизации образования в Казахстане [Текст] // Вестник КазНУ. Серия «Педагогические науки» – 2008. – № 3 (25). – С. 9-17.

25. Супрунова И. Н. Применение электронной образовательной программы «Merits» на уроках английского языка. [Электронный ресурс] – http://www.azbyka.kz/primenenie-elektronnoy-obrazovatelnoy-programmy-merits-na-urokah-angliyskogo-yazyka. Дата доступа: 24.10.2018.


Review

For citations:


Tazhigulova A.I., Artykbaeva E.A., Arystanova A.Zh. DOMESTIC EXPERIENCE OF DEVELOPING A DIGITAL CONTENT FOR FOREIGN LANGUAGE. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(2):35-40. (In Kazakh)

Views: 498


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)