ӘЛІШЕР НАУАИДЫҢ «МУХӘКӘМӘТУЛ-ЛУҒӘТӘЙН» ШЫҒАРМАСЫНЫҢ ЗЕРТТЕЛУІ МЕН АУДАРЫЛУЫ
Аннотация
Мақала түркі әлемінің ойшылы, сөз зергері, ортағасырдың ұлы ақыны Әлішер Науаидың лингвистикалық трактаты «Мухәкәмәтул-луғәтәйн» (Екі тілдің таласы) шығармасына арналады. Әлішер Науаидың түркі тілі мен парсы тілін бір-бірін салыстыру арқылы түркі тілінің үстемдігін көрсету мақсатында жазылған шығармасы еді. Шағатай тілінде жазылған «Мухәкәмәтул-луғәтәйн» еңбегі әлем ғалымдарының
қызығушылығын тудырған. Осы мақалада бұл шығарма төңірегінде жасалған аудармалар мен зерттеулерге шолу жасалады.
Авторлар туралы
Т. Е. ҚыдырҚазақстан
Ж. Б. Бейсенбинова
Қазақстан
Әдебиет тізімі
1. Махмұд Қашқари. Түбі бір түркі тіл (“Диуани лұғат түрік”). Алматы: Ана тілі, 1993. –191б.
2. Құтты білік. Аударған А.Егеубаев. Алматы: Жазушы, 1986. –616б.
3. Ахмет Иасауи. Диуани хикмет (аударма, транскрипция, мәтін, сөздік). Түркістан: Тұран, 2010. – 400б.
4. Polat A. Ali Şir Nevayi ve meşhur eseri "Muhakametü'l-lugateyn" hakkında (aktaran Fatma Özkan), Türk kültürü dergisi, 1996. – 280 б.
5. Рахманқұл Бердібай. Әр жылдар ойлары. Көмекші оқу құралы. – Түркістан, «Тұран» баспасы, 2007. – 680 б.
6. Ысқақұлы Д. Рухани толғамдар: Зерттеулер. – Алматы: «Каратау КБ» ЖШС; «Дәстүр», 2015. – 404б.
7. Барутчу С. "Muhakametü'l-lugateyn: iki dilin muhakemesi", Ankara, TDKY, 1996. - 244 бет.
8. Муҳаммад Ҳалим Ёрқин. «Муҳокамат ул-луғатайн»нинг янги Эрон нашри https://ziyouz.uz/matbuot/hozirgi-davr-matbuoti/l-r-2011-2/
9. Muhakamat al-Lughatayn. https://en.wikipedia.org/wiki/Muhakamat_al-Lughatayn
10. Mehmet Gümüşkılıç. Türkmen Türkçesiyle yazılmış bir «Muhakemetü’l-lugateyn kitabı», Türk kültürü dergisi, 2001.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Қыдыр Т.Е., Бейсенбинова Ж.Б. ӘЛІШЕР НАУАИДЫҢ «МУХӘКӘМӘТУЛ-ЛУҒӘТӘЙН» ШЫҒАРМАСЫНЫҢ ЗЕРТТЕЛУІ МЕН АУДАРЫЛУЫ. Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы. 2019;(2):81-85.
For citation:
Kydyr T.E., Beisenbinova Zh.B. RESEARCH AND TRANSLATION OF THE WORK OF ALI-SHIR NAVA'I "MUHAKAMAT AL-LUGATAYN". Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(2):81-85. (In Russ.)