Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

EDUCATIONAL POTENTIAL OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE STUDY OF SPECIAL TERMINOLOGY WHEN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (ON THE MATERIAL QUIZLET)

Abstract

The article discusses principles of using information and communication technologies in terminology learning while teaching English for professional purposes. The main goal of the work is to consider opportunities provided by such Internet resource as Quizlet. It is the learning tool that allows teachers to replace the routine process of mechanical memorization of terms (for our experimental work, we have chosen terms in heat power engineering) by creative work with the elements of the game. The application of inductive method (selection and analysis of the teaching material starting from the elementary and continuing with the complicated one) makes it possible to show the variety of techniques used in Quizlet, and significant motivating potential of that learning resource.

About the Authors

L. Yu. Mirzoeva
Suleyman Demirel University
Kazakhstan

Dr. Sci. (Philology), associate professor

Kaskelen



Zh. B. Erzhanova
Almaty University of Energy and Communication
Kazakhstan

senior lecturer

Almaty



References

1. Брезгина О.В. Об использовании информационно-коммуникационных технологий при обучении иностранному языку. // Вестник НВГУ, № 4-2014. С. 77-80

2. Андриянова Г.В. Использование информационно-коммуникативных технологий в обучении английскому языку. Электронный ресурс. Режим доступа: http://nota.triwe.net/teachers/open2/ikt.pdf Дата обращения: 01.08.2018

3. Бученкова И.Г. Использование информационно-коммуникационных технологий в преподавании английского языка. // Методист. № 8 – 2010. – С. 59-65

4. Нужа И.В., Смирнова Н.В. ИКТ в обучении иностранному языку: от традиционного учебника к виртуальной обучающей среде. Электронный ресурс. Режим доступа: https://www.hse.ru/mirror/pubs/lib/data/access/ram/ticket/97/15340609017277e04edba7b419cce8546f09a62c92/text.pdf Дата обращения: 01.08.2018

5. РесурсQuizlet. Электронный ресурс. Режим доступа: https://quizlet.com/ru/help/2950128/what-are-study-sets Дата обращения: 01.08.2018

6. Тимофеева Е.В., Кайль Ю.А. Использование информационно-коммуникационных технологий при обучении иностранному языку. //Известия Алтайского государственного университета, 2014. - С. 77-80.

7. Garris R., Ahlers R., Driskell J. Games, motivation, and learning: A research and practice model. // Simulation & Gaming, Vol. 33 No. 4, December 2002, С. 441-467.

8. Бершадский А.М., Янко Е.Е. Игровые компьютерные технологии в системе образования. Электронный ресурс. Режим доступа: http://technology.snauka.ru/2016/09/10429 Дата обращения: 01.08.2018


Review

For citations:


Mirzoeva L.Yu., Erzhanova Zh.B. EDUCATIONAL POTENTIAL OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE STUDY OF SPECIAL TERMINOLOGY WHEN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (ON THE MATERIAL QUIZLET). Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(2):113-118. (In Russ.)

Views: 441


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)