Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

ORGANIZATION OF INDIVIDUALLY-DIFFERENTIATED LEARNING OF READING

Abstract

The leading idea of the individual-differentiated system of teaching reading is the maintenance to each pupil of equal possibilities for successful formation and perfection of reading skill. One of the features of construction the individual-differentiated system of teaching reading is the combination of outer and internal differentiation: the individual teaching is carried out in each differentiable bunch, proceeding from individually-psychological features of each pupil. The following feature of the given system of teaching reading is the individual definition of teaching reading model for each pupil as each of them takes place the stages depending on initial level forming the reading mechanism.

About the Authors

A. N. Sarzhanova
North Kazakhstan State University named after M.Kozybayev
Kazakhstan

Cand. Sci. (Pedagogy)

Petropavlovsk



G. S. Kvasnyh
North Kazakhstan State University named after M.Kozybayev
Kazakhstan

Cand. Sci. (Pedagogy)

Petropavlovsk



References

1. Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. – М.: Изд-во Владос-пресс, 2005. – 383 с.

2. Типовая учебная программа по предмету «Обучение грамоте» для 1 класса уровня начального образования (с русским языком обучения) от 10.05.2018 г.

3. Осмоловская И.М. Современная дидактика: теория – практике /Под науч.рук. Лернера И.Я., Журавлева И.К. – М: ИТН и РАО, 1993. - 288 с.

4. Богуславская Б.А. Индивидуальные различия первоклассников в овладении навыком чтения: автореф…канд.наук. – Киев, 1966.

5. Конев А.Н. Индивидуально-типологические особенности младших школьников как основа дифференцированного обучения. Автореф. докт. дисс. М.- 1968.

6. Жадрина М.Ж. Дидактические аспекты дифференциации содержания школьного образования. – Алматы: РИК, 2000.

7. Бударный А.А. Индивидуальный подход в обучении // Советская педагогика. – 1965. - №7. – С. 10.

8. Унт И. Индивидуализация и дифференциация обучения. М: Педагогика, 1990. – С. 192.

9. Josip Ivanović, Marta Törteli Telek: Basics of Differentiated Instruction and its Organization Forms Život i škola, br. 31 (1/2014.) god., 60., str. 91. – 108.

10. Кобдикова Ж.У. Технология обучения в системе повышения квалификации. – Алматы, 2004. – С. 72-73.

11. Лалаева Р.И. Нарушения чтения и пути их коррекции у младших школьников. – Санкт-Петербург: Дом: «МИМ», 1997.

12. Шамарина Е.В. Методические и психолого-педагогические приемы по формированию навыка чтения у детей в начальной школе. /Ученые записки Орловского государственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2016. №4 (73). С. 379-382.


Review

For citations:


Sarzhanova A.N., Kvasnyh G.S. ORGANIZATION OF INDIVIDUALLY-DIFFERENTIATED LEARNING OF READING. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(2):209-213. (In Russ.)

Views: 458


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)