Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

PHILOSOPHICAL PROBLEMS OF AUTOGOGICAL DIDACTICS

Abstract

In the article the philosophical problems of the substantiation of the conceptual theory of "autogogy" are analyzed. From this position, the relevance of the application of the new "autodidactical" methodology in the higher education system is shown. The relevance of the author's theory and didactics was considered in connection with the intensification of the qualitative development of social labor. And this process, in turn, is an objective consequence of the accelerated development of science. The relevance of the replacement of the former linear technology of training (LTТ) with the credit technology of training (СTТ) under the conditions of fundamental changes in the system of higher education is substantiated. This foundation is recognized in the Bologna process as a consequence of the need to identify and address the objective historical contradictions generated at the turn of the twentieth and twenty-first centuries.

About the Author

S. I. Ospanov
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Dr. Sci. (Philosophy), Associate Professor

Almatу



References

1. Присоединение Казахстана к Болонскому процессу. http://www.edu.gov.kz/ru/dejatelnost/bolonskii_process/prisoedinenie_k_bolonskomu_processu/

2. Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011 - 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын бекіту туралы // «Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспары туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 1 ақпандағы № 922 Жарлығы.

3. «Тҿртінші ҿнеркҽсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мҥмкіндіктері». Қазақстан Республикасы Президенті Н. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы. // Егемен Қазақстан. 2018. 10 қаңтар.

4. Зона Европейского Высшего образования. Совместное заявление европейских министров образования. г. Болонья, 19 июня 1999 г.

5. http://www.edu.gov.kz/ru/dejatelnost/bolonskii_process/zona_europ_obraz/

6. Ясперс К., Хайдеггер М. Фауст и Заратустра. Пер. с нем. СПб.: Азбука, 2001.

7. Пионова Р.С. Педагогика высшей школы: Уч. пособие. Мн.: Университетское, 2002.

8. Введение в педагогическую деятельность: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / А. С. Роботова, Т. В. Леонтьева, И. Г. Шапошникова и др.; Под ред. А. С. Роботовой. М.: Издательскийцентр«Академия», 2002.

9. Кикоть В.Я, Столяренко A.M. и др. Юридическая педагогика.

10. Предмет, основные категории и задачи педагогики. https://studopedia.su/15_51098_predmet-osnovnie-kategorii-i-zadachi-pedagogiki.html

11. Педагогическая мысль в России. https://yandex.kz/yandsearch?clid=2186621&text

12. Rostow W.W. The Take-Off Into Self-Sustained Growth. The Economic Journal, Vol. 66, No. 261 (Mar., 1956).


Review

For citations:


Ospanov S.I. PHILOSOPHICAL PROBLEMS OF AUTOGOGICAL DIDACTICS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(1):109-114. (In Kazakh)

Views: 344


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)