FEATURES OF TEACHING CHINESE LANGUAGE TO STUDENTS OF TECHNICAL SPECIALTIES
Abstract
Taking into account the influence of China on the economic situation of our country, the study of Chinese by students of technical specialties, thereby increasing foreign language professional competence, is one of the factors contributing to the needs of modern times. When teaching Chinese to students of technical specialties, methods are considered where special attention is focused on the phonetic system, vocalization, features of hieroglyphic writing and grammatical structure. By mastering these technologies, students master certain skills, such as the ways of drawing up initials and finals, the correct emphasis, the tones of the Chinese language, the structure of Chinese characters, the features of the grammar of the Chinese language. Thus, this article aims to identify effective ways of teaching Chinese to technical students in order to achieve productive results.
About the Author
G. A. SeitovaKazakhstan
PhD of Foreign language: two foreign language
Almaty
References
1. Қазақстан Республикасының Президенті Н. Назарбаевтың Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері атты Қазақстан халқына Жолдауы. 2018 жылғы 10 қаңтар. Кіру режимі: http://www.akorda.kz/kz/addresses/addresses_of_president/kazakstan-respublikasynyn-prezidenti-n-nazarbaevtyn-kazakstan-halkyna-zholdauy-2018-zhylgy-10-kantar (қаралған күні 20.10.2018).
2. Сеитова Г.А. Техникалық мамандықтар студенттеріне қытай тілі фонетикасын оқыту мәселелері //«Шеттілдік білім беру: озық тәжірибелер, инновациялар және болашағы» V Халықаралық ғылыми-практикалық конференция. Абылай хан атындағы ҚазХҚжәнеӘТУ (12-13 қараша 2018ж.). Алматы, 2018. 269-271 бб.
3. Актуальные вопросы методики преподавания китайского языка: сб. метод. мат-лов – Владивосток : Изд-во Дальневосточного университета, 2010. – 36 с.
4. Демина Н. А. Методика преподавания практического китайского языка. – 2-е изд. – М. : Вост. лит., 2006. – 88 с.
5. Қалибекұлы Т. Қазіргі қытай тілінің грамматикасы (синтаксис). Оқу құралы. Абылай хан атындағы ҚазХҚ және ӘТУ. –Алматы, 2004. -196 б.
6. Бактыбаева А., Ғайнеден А. Қытай тіл білімінің өзіндік ерекшеліктері. Кіру режимі: http://filolog.kz/?p=254 (қаралған күні 20.04.2019).
7. Крылова Н. Б., Александрова Е. А. Очерки понимающей педагогики. – М.: Народное образование, 2001. – 270 с.
Review
For citations:
Seitova G.A. FEATURES OF TEACHING CHINESE LANGUAGE TO STUDENTS OF TECHNICAL SPECIALTIES. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(3):167-173. (In Kazakh)