Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

THE PLACE OF THE TEACHER IN FORMATION OF VITAL VALUES OF PUPILS OF HIGH SCHOOL

Abstract

Article focuses on the organizational and pedagogical problems of teachers in shaping the life of high school students. Тhe problem of education in high schoolіs considered. Also analyzed the materials of psychology in the preparation of teachers. Offered training of teachers through innovative research method subsequently affecting continue training to persons interested a higher level of creativity.

About the Authors

N. T. Ainabekova
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Senior teacher

Almatу



Sh. A. Umirhanova
Kazakh State Women's Teacher Training University
Kazakhstan

Senior teacher

Almatу



References

1. Жаңа формациядағы педагогтың үздіксіз педагогикалық білім беру концепциясы «Егеменді Қазақстан». 01.10.05

2. Рубинштейн С.П. Основы общей психологии: в 2 т. М., 1989 - Т.1 (Развитие мышления ребенка: 400 – 442. Развитие речи у детей: 460 – 482)

3. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. М.: Просвещение, 1986. С. 276

4. Бұлақбаева М.К. «Шығармашылық сипаттағы сабақ түрлерін «Педагогикалық мамандыққа кіріспе» пәнінде ұйымдастыру» // Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы, 2016, №5

5. Фрейд З. Неудовлетворенность культурой. М., 1990. С. 31

6. Арчажникова Л.Г. Профессия – учитель музыки: Книга для учителя. М.: Просвещение, 1984. – 111 с.

7. Апраксина О.А. О праве учителя музыки на эксперимент. Музыкальное воспитание в школе. 1982. – Вып. 15. С. 23.

8. Кульманова Ш.Б. Теория и практика воспитания младших школьников средствами казахской народной музыки. Алматы, 1999.


Review

For citations:


Ainabekova N.T., Umirhanova Sh.A. THE PLACE OF THE TEACHER IN FORMATION OF VITAL VALUES OF PUPILS OF HIGH SCHOOL. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(1):159-164. (In Kazakh)

Views: 307


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)