Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

INCREASING STUDENTS' MOTIVATION BY CREATING AN ENGLISH LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENT

Abstract

The article aimed at studying the role of language learning environment in increasing students’ motivation to learn the English language. A review and analysis of theoretical literature, the description of a psychological portrait of a contemporary student, the analysis of questionnaires were conducted. The authors gave definitions of intrinsic and extrinsic motivation, carried out a more detailed study of the required conditions for creating a language learning environment to increase motivation and ensure high efficiency of the learning process. The analysis of questionnaires showed the students’ attitude towards creating a language learning environment in university classrooms, proved the predominance of extrinsic motives over intrinsic ones. A number of recommendations to improve students’ motivation to learn English were given.

About the Authors

A. O. Karimova
Toraighyrov University
Kazakhstan

Pavlodar



E. Zhumataeva
Toraighyrov University
Kazakhstan

Pavlodar



References

1. Государственная программа развития образования и науки Республики Казахстан на 2020 – 2025 годы. https://www.zakon.kz/5002441-utverzhdena-gosudarstvennaya-programma.html

2. Государственный общеобязательный стандарт высшего образования (2018) [Электронный ресурс]. URL: https://www.zakon.kz/4945368-utverzhdeny-gosudarstvennye.html

3. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. (2009) Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: Издательство ИКАР, 448 с.

4. Зимняя И. А. (2009) Педагогическая психология: учебник для вузов. М.: Логос, 384 с.

5. Ильин Е.П. (2008) Мотивация и мотивы: учебное пособие. Санкт-Петербург: Питер, 512 с.

6. Рахманова М. Д. (2019) Формирование мотивации при обучении иностранному языку в вузе // Азимут научных исследований: педагогика и психология. Т8. № 3(28), 232-236 с.

7. Кретова Л. Н., Громов А. Г. (2019) Психолого-педагогические условия реализации модели повышения мотивации к изучению иностранного языка у студентов колледжа // Сибирский педагогический журнал № 1, 14-22 c.

8. Гараева Е. А. (2019) Исследование мотивации студентов университета к учебно-профессиональной деятельности // Азимут научных исследований: педагогика и психология. Т. 8. № 1(26), 62-65 с.

9. Кабенова Д.М., Жусупова Р.Ф. (2020) Роль преподавателя в формировании мотивации при изучении иностранного языка сегодня в условиях глобализации одним из основных требований // Вестник ПГУ № 2, 222-229 с.

10. Ахмеджанов А.Б. Мукашева К., Маликова Г. (2017) Этномәдениеттің білім мазмұнына ықпалы және оның мотивациялық қуатының ғылыми негізі // Materials of the III International Scientific-Practical Conference «Quality management: search and solutions» Kuala Lumpur, Malaysia. 212-216 p.

11. Deci E.L., Ryan R.M. (2008) Facilitating optimal motivation and psychological well-being across life’s domains. Psychologie canadienne. № 49 (1). P. 14-23.

12. Ali A.K., Jafarizadegan N., Karampoor F. (2016) Relation between socioeconomic status and motivation of learners in learning English as a foreign language. Theory Pract. Lang. Stud. №6 (4). P. 742-750.

13. Escobar-Fandino F. G., Munoz L. D., Silva-Velandia A. J. (2019) Motivation and E-Learning English as a foreign language: A qualitative study. Helion. №5 (9). DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e02394

14. Каримова A.О. (2020) ЖОО-да ағылшын тілі сабақтарында тілдік орта туғызудың әдіснамалық негіздері // ПМУ Хабаршысы №3, 250-260 б.

15. Galishnikova E. M. (2014) Language learning motivation: a look at the additional program. Procedia – Soc. Behav. Sci. № 152. P. 1137-1142.

16. Ананьев Б.Г. (2008) Личность, субъект деятельности, индивидуальность. М.:Директ-Медиа. -134 с.


Review

For citations:


Karimova A.O., Zhumataeva E. INCREASING STUDENTS' MOTIVATION BY CREATING AN ENGLISH LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENT. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(4):43-49.

Views: 455


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)