Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

DEVELOPMENT OF STUDENTS' COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH AUTHENTIC VIDEO MATERIALS

Abstract

The article is devoted to the problem of forming students' communication skills using video materials in foreign language lessons. The authors offer a new approach to working with video fragments in the educational process. The use of video in teaching a foreign language opens up wide opportunities for teachers and students to learn the language and culture of the country. The purpose of this research is to develop and test a set of methods of work using original video materials aimed at the formation of students' communicative competence. This study was conducted with University students who speak English at A2 level. The analysis of educational and methodological literature and our own experience has shown that authentic video materials have a great potential in solving educational problems.

About the Authors

Kh. I. Rakhmatullayeva
Kazakh National Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

Almaty



A. M. Zhalalova
Kazakh National Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

Almaty



References

1. Hemei J. (1997) Teaching with Video in an English Class. Journal of English Teaching Forum, 35(2), 45-47.

2. Gower R., Phillips D., Walters S. (1995) Teaching practice handbook. Oxford: Macmillan.

3. Harmer J. (2001) The practice of English language teaching. London: Longman.

4. Исаева Г. (2011) Шет тілі сабағында инновациялық технологияларды қолданудың кейбір ерекшеліктері. «Жаңа тұрпатты мұғалім дайындаудың өзекті мәселелері» атты республикалық ғылыми конференцияның материалдары. Мектептегі шет тілі. №3.

5. Исупова М.М. (2012) Обучение иностранному языку студентов неязыковых вузов с помощью аутентичных видеоматериалов // Новый университет. Серия: Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук. № 9 (18). С. 3-8.

6. Mirvan X. (2013). The advantages of using films to enhance student’s reading skills in the EFL classroom. Journal of Education and Practice, 4(13), 62-66.

7. Иванова С.Г. (2013) Видео на уроках иностранного языка – как средство развития коммуникативной компетентности студентов. Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры: Материалы Всероссийской научно-методической конференции (Россия, Оренбург, 1 февраля 2013 г.), Оренбург: ООО ИПК “Университет”, С. 1960-1962.

8. Harmer J. 2007. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow, UK: Pearson Longman.

9. Воробьев Г.А. (2003) Развитие социокультурной компетентности будущих учителей иностранных языков (поиск эффективных путей) / / Иностранные языки в школе. № 2. С. 30-36.

10. Чикунова А.Е. (2011) Аутентичные видеоматериалы как средство развития социокультурной компетентности студентов экономических специальностей // Педагогическое образование в России. Екатеринбург. № 1.

11. Верисокин Ю.И. (2003) Видеофильм как средство мотивации школьников при изучении иностранного языка // Иностранные языки в школе. № 5. С.31-35

12. Щербакова И.А. (1984) Кино в обучении иностранным языкам. Минск. ‒ 94 с.

13. Stempleski E., Tomalin B. (1990) Video in Action. Prentice Hall.

14. Смирнов И.Я. (2006) Развитие устной речи учащихся на основе аутентичного художественного фильма // Иностранные языки в школе. №6. С.11-14.

15. Ivanovskaya I.P., Nefyodov O.V. (2015) Teaching foreign languages to nonlinguistic students in non-authentic environment. Prioritety mirovoj nauki: eksperiment i nauchnaja diskussija. Materialy VIII mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii. Nauchno-izdatel'skij centr «Otkrytie». North Charleston, SC, USA, pp. 139-146.

16. Lumturie Bajrami, Merita Ismaili (2016) The Role of Video Materials in EFL Classrooms. Journal , 232, 502- 506, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816313003

17. Bal-Gezegin B. (2014) An Investigation of Using Video vs. Audio for Teaching Vocabulary// Journal Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 450-457, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814044449

18. Perry M.Sh. (2018) 21st Century Skills through Film Production in Tertiary Education: A Transformative Assessment in a Literature and Media Course. 3L: Language, Linguistics, Literature// The Southeast Asian Journal of English Language Studies. 24(4): 214 – 232. http://doi.org/10.17576/3L-2018-2404-16


Review

For citations:


Rakhmatullayeva Kh.I., Zhalalova A.M. DEVELOPMENT OF STUDENTS' COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH AUTHENTIC VIDEO MATERIALS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(4):59-68. (In Kazakh)

Views: 620


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)