USE OF TECHNOLOGY FOR ORGANIZING RESEARCH ACTIVITIES IN SCIENCE LESSONS
Abstract
General information about the technology of organization of research activities, types and requirements for them. Information about the stages of research work is presented. We are talking about the division of research work depending on the timing of implementation. About methods of scientific and pedagogical researches and research works of students. Didactic materials on the topic of laboratory work «Determination of dry residue» are presented.
About the Authors
A. K. SapakovaKazakhstan
Semey
A. A. Skakova
Kazakhstan
Semey
References
1. Сазанова Т. В. (2013) Естествознание: учебное пособие. Тюмень: Изд-во Тюменского государственного университета. – 288 с.
2. Дүйсембекова Ш. (2012) Педагогика (дәрістер курсы). Семей мемлекеттік педагогикалық институт, Семей. – 130 б.
3. Әбенов С., Әбиев Ж. (2009) Педагогика: оқу құралы. Астана: «Фолиант». 4. Тайболатов Қ. М. (2016) Ғылыми – зерттеу іс-әрекетіне кіріспе: әдістемелік құрал. Семей.
4. Аубакирова Р., Нұрбекова М. (2011) Педагогикалық зерттеу әдістемесі: оқу құралы 2– басылым. Астана: «Фолиант».
5. Кожуха В. М. (2015) Основы научных исследований. М.: Дашков и Ко. – 216 с.
6. Педагогика. Дәріс курсы. (2013) Алматы. «Нұрлы Әлем». - 368 б.
7. Алдамбергенова Г. Т., Шынтаева Р. Ж. (2019) Оқушылардың зерттеушілік құзыреттілігінің даму үдерісі. //Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы. №4(80). Алматы.
8. Yanto, Subali & Suyanto I. (2019) Improving Students’ Scientific Reasoning Skills through the Three Levels of Inquiry// Іnternational Journal of Instruction. Vol.12, No.4
Review
For citations:
Sapakova A.K., Skakova A.A. USE OF TECHNOLOGY FOR ORGANIZING RESEARCH ACTIVITIES IN SCIENCE LESSONS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):22-29. (In Kazakh)