Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

USE OF TECHNOLOGY FOR ORGANIZING RESEARCH ACTIVITIES IN SCIENCE LESSONS

Abstract

General information about the technology of organization of research activities, types and requirements for them. Information about the stages of research work is presented. We are talking about the division of research work depending on the timing of implementation. About methods of scientific and pedagogical researches and research works of students. Didactic materials on the topic of laboratory work «Determination of dry residue» are presented.

About the Authors

A. K. Sapakova
Shakarim State University
Kazakhstan

Semey



A. A. Skakova
Shakarim State University
Kazakhstan

Semey



References

1. Сазанова Т. В. (2013) Естествознание: учебное пособие. Тюмень: Изд-во Тюменского государственного университета. – 288 с.

2. Дүйсембекова Ш. (2012) Педагогика (дәрістер курсы). Семей мемлекеттік педагогикалық институт, Семей. – 130 б.

3. Әбенов С., Әбиев Ж. (2009) Педагогика: оқу құралы. Астана: «Фолиант». 4. Тайболатов Қ. М. (2016) Ғылыми – зерттеу іс-әрекетіне кіріспе: әдістемелік құрал. Семей.

4. Аубакирова Р., Нұрбекова М. (2011) Педагогикалық зерттеу әдістемесі: оқу құралы 2– басылым. Астана: «Фолиант».

5. Кожуха В. М. (2015) Основы научных исследований. М.: Дашков и Ко. – 216 с.

6. Педагогика. Дәріс курсы. (2013) Алматы. «Нұрлы Әлем». - 368 б.

7. Алдамбергенова Г. Т., Шынтаева Р. Ж. (2019) Оқушылардың зерттеушілік құзыреттілігінің даму үдерісі. //Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің Хабаршысы. №4(80). Алматы.

8. Yanto, Subali & Suyanto I. (2019) Improving Students’ Scientific Reasoning Skills through the Three Levels of Inquiry// Іnternational Journal of Instruction. Vol.12, No.4


Review

For citations:


Sapakova A.K., Skakova A.A. USE OF TECHNOLOGY FOR ORGANIZING RESEARCH ACTIVITIES IN SCIENCE LESSONS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):22-29. (In Kazakh)

Views: 570


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)