КӘСІБИ БАҒДАР БЕРУ ЖӘНЕ КӘСІБИ ӨЗІН-ӨЗІ АНЫҚТАУ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ- ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚҰБЫЛЫС ЖӘНЕ ҮДЕРІС РЕТІНДЕ
Аннотация
Мақалада кәсіби бағдар беру және кәсіби өзін-өзі анықтау психологиялық-педагогикалық құбылыс және үдеріс проблемасы қарастырылады. Білім беру жүйесінде оқушыларға кәсіби бағдар беру мен кәсіби өзін-өзі анықтаудың маңыздылығы түсіндіріледі. Жастардың дұрыс кәсіби өзін-өзі анықтауын қамтамасыз етудегі ЖОО мен мектептің рөлі атап өтіледі. Мамандық таңдау – оқушылар үшін өте маңызды және күрделі процесс екендігі айтылады. Сонымен қатар оқушылардың болашақ мамандықты таңдауда жіберетін қателіктері баса көрсетіледі. Сондай-ақ еңбек нарығының сұраныстарын ескере отырып, өзін-өзі жүзеге асыруда тәуелсіз және жауапты таңдау жасауға дайындығын қалыптастыру үшін кәсіби өзін-өзі анықтау процесін психологиялық-педагогикалық қолдау қажеттілігіне мән беріледі. Педагогика мен психология ғылымында өзін-өзі анықтаудың бірнеше түрлеріне: тұлғалық және кәсіби өзін-өзі анықтау, өмірлік және әлеуметтік өзін-өзі анықтау сипаттамасына талдау жасалынады. Кәсіби бағдар беру мен кәсіби өзін-өзі тану туралы ғалымдардың еңбектері талданып, тұжырымдар жасалынып, қорытыланады.
Авторлар туралы
Е. Б. ДуйсенбековҚазақстан
Алматы қ.
А. М. Байкулова
Қазақстан
Тараз қ.
Әдебиет тізімі
1. Нaзaрбaев Н. Ә. (2012) «Қaзaқcтaнның әлеуметтiк жaңғыртылуы: Жaлпығa Oртaқ Еңбек Қoғaмынa қaрaй 20 қaдaм» aтты Тұжырымдaмacы. Астана.
2. Тоқаев Қ. К. (2019) «Сындарлы қоғамдық диалог – Қазақстанның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі» //«Егемен Қазақстан», №169 (29648) 3 қыркүйек. 1-6 бб.
3. Шавир П. А. (1981) Психология профессионального самоопределения в юности. М.: Педагогика.
4. Маркова А. К. (2008) Формирование мотивации учения в школьном возрасте. М.: Просвещение.
5. Климов Е. А. (1996) Психология профессионального самоопределения. Ростов-на-Дону: Феникс -512 б.
6. Thomsen R. (2012) Career Guidance in Communities. -255 p.
7. Reid H. (2015) Introduction to Career Counselling & Coaching. SAGE. -291 p.
8. Изакова А. Т. (2011) Психологические аспекты профессиональной деонтологии государственного служащего: Учебно-метод. пособие. Астана: Академия государственного управления при Президенте РК. -114 с.
9. Бейсенова Ж. Ж. (2004) Жоғары сынып оқушыларының кәсіби өзіндік анықталуындағы мамандық таңдаулары мен өзіндік бағалау ерекшеліктерін зерттеу: психол.ғыл. канд. дисс. автореф. 19.00.07. Алматы: ҚазҰУ. -30 б.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Дуйсенбеков Е.Б., Байкулова А.М. КӘСІБИ БАҒДАР БЕРУ ЖӘНЕ КӘСІБИ ӨЗІН-ӨЗІ АНЫҚТАУ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ- ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚҰБЫЛЫС ЖӘНЕ ҮДЕРІС РЕТІНДЕ. Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы. 2020;(1):169-174.
For citation:
Duisenbekov Y.B., Baikulova A.M. PROFESSIONAL ORIENTATION AND PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION AS A PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PHENOMENON AND PROCESS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):169-174. (In Russ.)