Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

PROBLEMS OF QUALITY OF MASTERING THE THEORY OF CRITICAL LEARNING IN HIGHER EDUCATION

Abstract

Сurrently, there is a need to introduce the ideas of 7 modules of the updated educational program into the higher education system. In the introductory part of the article the views of scientists on the research topic are analyzed. The results of the students ' application of methods and strategies for the development of abilities, integration of the ideas of the modules of the updated program are reflected in the results of experimental work using the development of short-term plans with the necessary materials. In the process of improving the efficiency of the educational process, students will learn how to integrate the ideas of the 7 modules into the lesson process, how to solve the problems they face. In the final part of the articleopinions, analysis and evaluation of the system of tasks, demonstrated the ability to comprehend their opinions in educational activities, to argue their point of view through practical classes and tasks used by students in independent work., through the integration of 7 modules in the course of classes, students were convinced of the correctness of their

About the Authors

Zh. S. Sultanova
Kazakh National Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

Almaty



R. A. Nabuova
Kazakh National Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

Almaty



A. M. Zhubandykova
Kazakh National Women’s Teacher Training University
Kazakhstan

Almaty



References

1. Педагогтің кәсіби стандарты (2018) // Атамекен» Қазақстан Республикасы Ұлттық кәсіпкерлер палатасының Басқарма төрағасының 2017 жылғы 8 маусымдағы № 133 бұйрығына қосымша, Астана. Б.133

2. Назарбаев зияткерлік мектептері (2015) ҚР педагог қызметкерлерінің біліктілігін арттырудың деңгейлі бағдарламасының негізінде әзірленген педагог кадрларды даярлайтын жоғары оқу орындарының бітіруші курс студенттеріне қосымша білім беру бағдарламасы // Студентке арналған нұсқаулық, «Назарбаев зияткерлік мектептері» ДББҰ// Астana. 13б. (жаңартылған білім беру бағдарламасы)

3. Мектептегі тәжірибе кезеңінде орындауға арналған тапсырмалар (2013) // Үшінші (негізгі) деңгей, үшінші басылым. Астана. - 19-20 б.

4. Назарбаев Зияткерлік мектептері (2016) Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулық: Оқу-әдіст. құрал. «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ //О.И.Можаева, А.С.Шилибекова, Д.Б.Зиеденованың редакциясымен. Астана. Б. 55 (жаңартылған білім беру бағдарламасы)

5. Mercer N., Littleton K. (2007) Dialogue and the development of thinking. A sociocultural approach. NY: Routledge.

6. Lesson Study: Pete Dudley's guide. http://lessonstudy.co.uk/wp-content/uploads/2013/07/Lesson-Study-Handbook-Russian.pdf

7. Байгаринова Ж.К. (2016) Сабақты зерттеу (Lesson study): А-дан Я-ға дейін: әдістемелік ұсынымдар. Астана: «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ Педагогикалық шеберлік орталығы – 36 б.


Review

For citations:


Sultanova Zh.S., Nabuova R.A., Zhubandykova A.M. PROBLEMS OF QUALITY OF MASTERING THE THEORY OF CRITICAL LEARNING IN HIGHER EDUCATION. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):175-181. (In Kazakh)

Views: 405


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)