Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

ОRGANIZATION OF EDUCATIONAL INTERACTION OF THE TEACHER AND STUDENTS OF THE FIRST YEAR

Abstract

In this article author describes the construction of educational process on principles of interaction of the teacher and students at pedagogical university. Among them: construction of educational process on the basis of differentiation of a level of readiness of students to training, the persons orientations and individual style of training of the student.

About the Author

A. Belenkaya
Pedagogical Institute of Boris Grinchenko Kiev University
Ukraine

Dr. Sci. (Pedagogy), Professor

Kiev



References

1. Братко М.В., Хоружа Л.Л. Модель педагогического образования современного университета. Неперервна професійна освіта: теорія і практика – 2018. – № 3-4. – С. 7-13.

2. Учебный процесс в высшей педагогической школе: Учебное пособие / Под. ред. академика А.Г. Мороза. - М .: НПУ им. Драгоманова, 2001. - 337 с.

3. Райгородский Д.Я. (Редактор-составитель). Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. - Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2011. - 672 с.

4. Резник С., Черниковская М., Носова Е. Адаптация студентов-первокурсников к условиям обучения в университете: опыт, проблемы, перспективы // Вестник КемГУ, Серия: Гуманитарные и общественные науки. – 2017. - № 2. – С. 1- 6.

5. Сисоева С. А. Культурные проблемы образования в педагогических исследованиях украинских и польских ученых Edukacja międzykulturowa – 2016. – № 4. – С. 73-90.

6. Шевчук И.В. Студенческая академическая группа как объект воспитания на начальном этапе обучения в высших экономических учебных заведениях. Дис. ... канд. пед. наук. - М., 2010. - 21 с.


Review

For citations:


Belenkaya A. ОRGANIZATION OF EDUCATIONAL INTERACTION OF THE TEACHER AND STUDENTS OF THE FIRST YEAR. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(4):204-210. (In Russ.)

Views: 354


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)