Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

EXPERIENCE IN TEACHING AND EDUCATING PRESCHOOL CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS BY THE MONTESSORI METHOD

Abstract

This article describes the experience of teaching children with special educational needs by the method of Montessori pedagogy, who attend the national scientific and practical center of correctional pedagogy. As practice has shown, the method of Montessori pedagogy is completely useful and important for the development of children with special educational needs. The Montessori method promotes the development of children. Therefore, the introduction of this technique in each special preschool institution would be useful. Working with children, we showed in the article the rules of participation in the study, the diary of the choice of exercises, as well as a diagram for self-selection of exercises.

About the Author

Zh. B. Akhanova
National scientific and practical center of correctional pedagogy
Kazakhstan

teacher-defectologist

Almaty



References

1. Лоре Андерлик. Путь для всех. Пер. с нем. Нефёдовой Н.Е.

2. Maria Montessori. Her life and work. 1957.

3. Мария Монтессори. Помоги мне это сделать самому. Москва. 2007

4. Мария Монтессори. Впитывающий разум ребенка. Моска. 2011

5. Андрющенко Н.В. Монтессори-педагогика и Монтессори-терапия. Санкт-Петербург. 2010

6. Елисеева И.Г., Аханова Ж.Б. Білім алуында ерекше қажеттілігі бар балаларды дамыту жұмысында күнделікті өмір жаттығуларын қолдану. Әдістемелік құрал. Алматы, 2017

7. Елисеева И.Г., Аханова Ж.Б. Білім алуында ерекше қажеттілігі бар балалармен жұмыс жүргізуде сенсорлық жаттығуларды қолдану. Әдістемелік құрал. Алматы, 2018

8. Аханова Ж.Б. Білім алуында ерекше қажеттілігі бар мектеп жасына дейінгі балаларға Монтессори әдісі бойынша білім беру тәжірибесі. Түзеу педагогикасының ұлттық ғылыми-практикалық орталығы, Алматы.


Review

For citations:


Akhanova Zh.B. EXPERIENCE IN TEACHING AND EDUCATING PRESCHOOL CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS BY THE MONTESSORI METHOD. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(4):293-301. (In Kazakh)

Views: 420


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)