Preview

Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

Ұлттық бірыңғай тестілеу - жоғары білімге қадам

https://doi.org/10.52512/2306-5079-2023-94-2-31-43

Толық мәтін:

Аннотация

Мақала университетке түсу барысындағы қабылдау емтихандары студенттердің білімі мен қабілетін бағалаудағы құрал ретінде талқылауға назар аударылған. Аталған мақаланың мақсаты – университетке түсу барысындағы студенттерді іріктеудің тиімділігін бағалайды. Мақалада Қазақстан жоғары оқу орындарына түсу емтиханының басты кезеңдері мен ерекшеліктері талданады. Сонымен бірге қабылдау емтихандарының әртүрі аспектілері, мақсаты, нысаны мен мазмұны қарастырылады. Авторлар студенттерді іріктеу барысындағы бірыңғай ұлттық тестілеудің кемшіліктері мен артықшылықтарын, мүмкіндіктері мен жетілдіру жолдарын талдайды. Шетелдік тәжірибедегі қабылдау емтихандарына салыстырмалы талдау ұсынылады. Оқуға қабылдау емтиханын реформалаудың басты бағыттары анықталып, тұрақсыздық кезеңдегі мәселелерді шешу бойынша ұсыныстар беріледі. Көптеген зерттеулерге сүйене келе, авторлар қабылдау емтиханы оқу орнына түсудегі мектеп түлектерінің академиялық қабілеті мен потенциалын анықтаудағы шешуші фактор екенін көрсетеді. Дегенмен де авторлар аталған емтихандардың толыққанды студент қабілетін айқындамауы да мүмкін деген шешімге келеді. Зерттеу жұмысының қорытынды бөлімінде ұлттық бірыңғай тестілеу студенттерді қабылдауда маңызды құрал болғанымен, оның нысаны мен өткізу әдісін тұрақты түрде жетілдіріп отыру университетке келіп түсетін білім алушылардың шынайы және әділетті түрде қабылдануын қамтамасыз етілуіне негізделуі керек деген оймен тұжырымдалады.

Авторлар туралы

M. Зәмірбекқызы
Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия Ұлттық университеті
Қазақстан

8D04114 «Қаржы» білім бағдарламасының 3 курс докторанты

Астана, 010000, Сәтбаев көшесі, 2



Ж. М. Бұлақбай
Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия Ұлттық университеті
Қазақстан

экономика ғылымдарының кандидаты, доценті

Астана, 010000, Сәтпаев 2



Әдебиет тізімі

1. OECD (2019) Skills Strategy 2019: Skills to shape a better future [Электронды ресурс]. – https://dx.doi.org/10.1787/9789264313835-en

2. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы (2007) [Электронды ресурс]. – https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1700015173

3. Levin B. (1998) An Epidemic of Education Policy: (What) Can We Learn from Each Other? // Comparative Education 34, no. 2: 131–41. http://www.jstor.org/stable/3099797

4. Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2021 жылғы 12 қазандағы № 726 қаулысы (2021) [Электронды ресурс]. – https://adilet.zan.kz/kaz/docs/P2100000726

5. Winter L. et al. (2014) The culture and practice of assessment in Kazakhstan: The Unified National Test, past and present. Educational reform and internationalisation: The case of school reform in Kazakhstan : 106-132

6. Jumabayeva J. (2016) The key drivers of the Unified National Test in Kazakhstan: a critical analysis of its impact on school leavers // NUGSE Research in Education Journal. Volume 1. Issue 2. https://nur.nu.edu.kz/handle/123456789/2088

7. Ядрова С. В. (2012) Проблемы математической подготовки школьников в логике ЕНТ и пути их решения.

8. OECD (2007) Reviews of National Policies for Education: Higher Education in Kazakhstan 2007, OECD Publishing, 2007 [Электронды ресурс]. – https://www.oecd.org/education/Education-Policy-Outlook-Country-Profile-Kazakhstan-2018.pdf

9. OECD (2018) Education Policy Outlook Kazakhstan, [Электронды ресурс]. — https://www.oecd.org/education/Education-Policy-Outlook-Country-Profile-Kazakhstan-2018.pdf.

10. Atkinson R. C. (2009) The new SAT: A test at war with itself //annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA

11. Mattern K. D., Patterson B. F. (2011) The Relationship Between SAT® Scores and Retention to the Second Year: Replication with the 2009 SAT Validity Sample // New York: College Board. – Т. 2013.

12. Cronbach, L. J. (1949). Essentials of psychological testing. Harper

13. Вальдман И. А. (2020) Обзор ключевых особенностей национальных экзаменов в ряде стран СНГ // Качество образования в Евразии. – №. 7. – С. 8-18

14. Поступление в вузы в постсоветских странах: экзамены как инструмент решения государственных задач (2020): сост. и науч. ред. В. А. Болотов, И.А. Вальдман, Р. В. Горбовский ; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». — М. Изд. дом Высшей школы экономики— 168 с.

15. Формат сдачи ЕНТ хотят пересмотреть в Казахстане (2022) [Электронды ресурс]. — https://kazpravda.kz/n/format-sdachi-ent-hotyat-peresmotret-v-kazahstane/].

16. Zwick R. (2019) Assessment in American higher education: The role of admissions tests. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science. 683(1), 130-148

17. Li W., Tong J. (2023) Impact of the New College Entrance Examination Policy on Students’ Access to Higher Education in Shanghai. EHSS 2023, 8, 310-318.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Зәмірбекқызы M., Бұлақбай Ж.М. Ұлттық бірыңғай тестілеу - жоғары білімге қадам. Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы. 2023;(2):31-43. https://doi.org/10.52512/2306-5079-2023-94-2-31-43

For citation:


Zamirbekkyzy M., Bulakbay Z.M. Unified national testing: pathway to higher education. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2023;(2):31-43. (In Kazakh) https://doi.org/10.52512/2306-5079-2023-94-2-31-43

Қараулар: 430


ISSN 2306-5079 (Print)