USING THE INTERACTIVE CASE STUDY METHOD IN TEACHING OF BIOLOGY STUDENTS
Abstract
The article discusses the possibility of using the “case-study” interactive learning method in biology classes in English at a pedagogical university. The article deals with the problems and positive shifts of multilingualism. Historically, natural bilingualism has always been an indisputable and essential characteristic of the language situation in Kazakhstan. The article outlines the steps involved in solving cases; substantiates the effectiveness of this method in the educational process. Case study method is aimed at developing biology students' interest in learning and positive motivation, stimulates the independent acquisition of knowledge and professional experience.
About the Authors
R. A. AmanzholovKazakhstan
3rd year PhD student
Almaty
K. Sh. Bakirova
Kazakhstan
Dr. Sci. (Pedagogy), Professor
Almaty
S. K. Imankulova
Kazakhstan
Cand. Sci. (Biology), Professor
Almaty
References
1. «Білім туралы» 2007 жылғы 27 шілдедегі № 319-III Қазақстан Республикасының Заңы (2019.19.04. берілген өзгерістер мен толықтыруларымен) https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=30119920#pos=0;0
2. «Қазақстан Республикасындағы тіл туралы» 1997 ж. 11 шілдедегі № 151-I Қазақстан Республикасының Заңы (2018.24.05. берілген өзгерістер мен толықтыруларымен) https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=51008034
3. «Қазақстан Республикасында тілдерді дамыту мен қолданудың 2011 - 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2011 жылғы 29 маусымдағы № 110 Жарлығы (2015.04.12. берілген өзгерістер мен толықтырулармен) (күші жойылды) https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=31026860#pos=0;0&sel_link=1006910380
4. Абишева Н.М., Мырзашова А.К. Языковое образование как важный фактор модернизации образовательного кластера Казахстана. Proceedings of the International Scientific Conference "Modern Methodology of Science and Education" (September 18, 2017, Warsaw, Poland)/ Архив публикаций – RS Global http://archive.ws-conference.com/wp-content/uploads/pw0282.pdf
5. Сокольская Л.В. Проблемы высшего юридического образования в контексте социокультурных изменений общества // Юридическое образование и наука. 2013. № 3. С. 15-17.
6. Habasisa M., Hlalele D. Using Case Study as a Teaching and Learning Strategy in the Teaching of Economics: A Literature Review. Mediterranean Journal of Social Sciences: MCSER Publishing, Rome-Italy, Vol 5 No 23, November 2014
7. Смолянинова О.Г. Инновационные технологии обучения студентов на основе метода Case Study//Инновации в российском образовании: СПб., М.: ВПО, 2000.
8. Bonney K. M. Case Study Teaching Method Improves Student Performance and Perceptions of Learning Gains. Journal of microbiology and bilogy education, May 2015, p. 21-28 DOI: http://dx.doi.org/10.1128/jmbe.v16i1.846
9. Храмова Ю.Н., Хайруллин Р.Д. Применение метода «кейс-стади» в обучении иностранному языку студентов-юристов неязыкового вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2016. № 2(56): в 2-х ч., Ч. 2. C. 204-207. ISSN 1997-2911 www.gramota.net/materials/2/2016/2-2/59.html
Review
For citations:
Amanzholov R.A., Bakirova K.Sh., Imankulova S.K. USING THE INTERACTIVE CASE STUDY METHOD IN TEACHING OF BIOLOGY STUDENTS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2019;(3):19-25. (In Kazakh)