Preview

Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University

Advanced search

DEVELOPMENT OF COMPETITIVENESS OF TEACHERS OF PRESCHOOL ORGANIZATION BY MEANS OF LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPONENTS

Abstract

This article discusses the role of language components in the development of language communicative com- petence among preschool teachers. Including linguistic, sociolinguistic and pragmatic components, thanks to which the future specialist interacts and develops competitiveness in this field. Because it is clearly stated in the European standard languages. Therefore, these components are required to become a competent professional help to prepare future preschool teacher. In addition, this issue must be legalized at the state level, to ensure the continuity of the development of communicative skills by using the trilingual principle between preschool - high school - higher educa- tion institution.

About the Author

S. T. Tleubay
Abai Kazakh National Pedagogical University
Kazakhstan

Almaty



References

1. ҚР БҒМ (Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі) (2012) Қазақстан Республикасының білім беру жүйесіні дамыту мен мәртебесі туралы есеп.

2. Қазақстан Республикасы Үкіметінің 13 мамыр 2016 ж. №292 қаулысымен бекітілген Жоғары Білім Берудің Мемлекеттік Жалпыға міндетті Стандарты

3. 2015 жылға дейінгі Қазақстан Республикасының білім беру тұжырымдамасы (2004) // Қазақстан мұғалімі. 15 қаңт.— 40–48-б.

4. Littlewood W. (2014) Communication-oriented language teaching: Where are we now? Where do we go from here? Language Teaching, 47(3), 349-362. DOI: 10.1017/S0261444812000134.

5. Madjarova T., Botsmanova M., Stamatova T. (2001) I thought my teacher fancied me. In M. Byram, A. Nicholas, & D. Stevens (Eds.), Developing intercultural competence in practice (pp. 236-245). Exeter: Multilingual Matters Ltd.

6. Council of Europe (CoE) (2001) Common European Framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment (CEFR), Strasbourg: Council of Europe.

7. Пассов Е. И. (2007) Содержание иноязычного образования как методическая категория // Иностранные языки в школе. №7

8. Манкеш А. Е., Тлеубай С. Т. (2019) Үштілді білім беру жағдайында мектепке дейінгі ұйым мамандарының тілдік коммуникативтік құзыреттілігі // «Білім беру жүйесін модернизациялау: тенденциялар, проблемалар және перспективалар» атты Халықаралық ғылыми-практикалық конференция. Абылай хан атындағы ҚазХҚжәнеӘТ университеті, Алматы. Б. 260-264

9. Леонтьев А. А. (1997) Психология общения. М.: Московский психологосоциальный ин-т; Воронеж: Изд-во НПО «МОДЭК». - 416 с.


Review

For citations:


Tleubay S.T. DEVELOPMENT OF COMPETITIVENESS OF TEACHERS OF PRESCHOOL ORGANIZATION BY MEANS OF LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPONENTS. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):182-187. (In Kazakh)

Views: 351


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2306-5079 (Print)