БАЛАЛЫҚ ШАҚТА ГЕНДЕРЛІК СӘЙКЕСТІЛІКТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ МӘСЕЛЕСІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Аннотация
Мақалада гендерлік сәйкестік мәселесінің теориялық негіздері қарастырылған. Бастауыш сынып жа- сындағы балалардың жыныстық рөлдік сәйкестігінің психологиялық ерекшеліктері және осы үрдіске жақын қор- шаған ортаның ықпал ету мүмкіндіктерін анықтауды теориялық тұрғыдан негізделді. Бастауыш сынып жасындағы балалардың гендерлік дамуын, соған сәйкес өзін-өзі бағалау сапаларының қалыптасуын, гендерлік ерекшеліктеріне байланысты әлеуметтік қысым көрсету ықтималдығын зерттеудегі негізгі теориялық көзқарастарды талданды. Со- нымен бірге бастауыш сынып жасындағы балалардың гендерлік сәйкестігі, психологиялық ерекшеліктері, балала- рдың тұлғалық қалыптасуына ықпалы сипатталады. Бастауыш сынып жасындағы балалардың гендерлік сәй- кестігінің қалыптасуына әсер ететін психологиялық және әлеуметтік-мәдени факторлар анықталды.
Авторлар туралы
Г. Б. ИсмагамбетоваҚазақстан
Алматы
А. Ж. Аяпбергенова
Қазақстан
Алматы
Әдебиет тізімі
1. Мухина В. С. (2003) Возрастная психология феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ.вузов. 7 изд., стереотип. М.: Издательский центр «Академия». – 456 с.
2. Радина Н. К. (2003) Изучение гендерной идентичности методом фокус-группы // Практикум по гендерной психологии / под ред. И.С.Клециной. СПб. С. 243-255.
3. Baumeister R. F., Sommer K. L. (1997) What do men want? Gender differences and two spheres of belongingness: comment on Cross and Madson // Psychological bulletin. P. 38-44.
4. Божович Л. И. (2001) Проблемы формирования личности: Избр. психол. тр. / Под ред. Д.И. Фельдштейна ; Рос. акад. образования, Моск. психол.-соц. ин-т. 3-е изд. М. : МПСИ. С. 342-348.
5. Слободчиков В. И., Исаев Е. И. (2013) Психология развития человека. Развитие субъективной реальности в онтогенезе. Учебное пособие. Москва: ПСТГУ. - 242 с.
6. Алешина Ю. Е., Волович А. С. (1991) Проблемы усвоения ролей мужчины и женщины // Вопросы психологии. №4. С. 74-82.
7. Фрейд З. (1989) Введение психоанализ. М.: Наука 1989. С. 369-385.
8. Кон И. С. (1975) Половые различия и дифференциация социальных ролей // Соотношение биологического и социального. М. – 205 с.
9. Клецина И. С. (1998) Гендерная социализация. СПб.: Издательство РГПУ им. А.И. Герцена. – 92 с.
10. Штылева Л. В. (2001) Оценка эффективности гендерного просвещения педагогов как социальной технологии изменения профессионального сознания // Гендерный подход в дошкольной педагогике теория и практика. Ч.1. Мурманск. С. 58-67.
11. Дьяченко Т. (2001) Исследование причин гендерного насилия в школе // Интернет-материалы конференции по гендерным исследованиям. Мурманск.
12. Прозументик О. В. (1999) Становление полового самосознания в старшем дошкольном возрасте. Автореф. дисс. канд. психол. Наук. М. -23с. https://www.dissercat.com/content/stanovlenie-polovogo-samosoznaniya-v-starshem-doshkolnom-vozraste
13. Hunt S. (2017) An Introduction to the Health of Two-Spirit People: Historical, contemporary and emergent issues. National Collaborative Centre Aboriginal Health. https://www.ccnsa-nccah.ca/docs/emerging/RPT-HealthTwoSpirit-Hunt-EN.pdf
14. Беркимбаева Ш. К., Кожахметова К. Ж., Соловьева Г. Г., Юнусова М. С., Тайшикова К. Ж. (2011) Гендерный подход в системе образования Республики Казахстан. Алматы. –302 с.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Исмагамбетова Г.Б., Аяпбергенова А.Ж. БАЛАЛЫҚ ШАҚТА ГЕНДЕРЛІК СӘЙКЕСТІЛІКТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ МӘСЕЛЕСІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ. Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы. 2020;(1):202-209.
For citation:
Ismagambetova G.B., Ayapbergenova A.Zh. THEORETICAL FOUNDATIONS OF THE PROBLEM OF GENDER IDENTITY FORMATION IN CHILDHOOD. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2020;(1):202-209. (In Kazakh)