A NEW SYNERGETIC SYSTEM FOR MONITORING AND EVALUATING LEARNING ACTIVITIES
Abstract
Knowledge as complex has to be estimated by structural methods discretely: the measuring rating scale has to correspond to characteristic levels of self-organization – information obtained by the individual in the course of knowledge. In article the new control system created by us on the basis of the synergetic analysis and estimation of educational activity is considered.
About the Authors
N. IliasovKazakhstan
Cand. Sci. (Рedagogу), Associate Professor
Almatу
M. I. Esenova
Kazakhstan
Cand. Sci. (Рedagogу), Associate Professor
Almatу
References
1. Жаңабаев З.Ж., Ильясов Н.И., Тынтаева Ш.Б. Физиканы оқыту теориясы жҽне ҽдістемесі. Алматы: 2006.- 169 б.
2. Жаңабаев З.Ж. и др. Фракталы, информация, турбулентность. Алматы: «Қазақ университеті». 2003. - 123 б.
3. Жаңабаев З.Ж., Ильясов Н, Темірқҧлова Н.И. Бейсызық физика практикумы. Алматы: ―Қазақ университеті‖, 2003. -123 с.
4. Ильясов Н. Жалпы физика курсы /Молекулалық физика, бейсызық физика. Оқу қҧралы. ―Білім‖, Алматы: 2003. - 350 б.
5. Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса. /Пер. с англ. М.: Прогресс, 1986. – 357 с.
6. Хакен Г. Информация и самоорганизация. М.: Мир, 1991. – 240 с.
7. Урсул А.Д. Проблема информации в современной науке. М. 1975. -287 с.
Review
For citations:
Iliasov N., Esenova M.I. A NEW SYNERGETIC SYSTEM FOR MONITORING AND EVALUATING LEARNING ACTIVITIES. Bulletin of Kazakh National Women's Teacher Training University. 2018;(1):35-40. (In Kazakh)