Preview

Қазақ Ұлттық Қыздар Педагогикалық Университетінің Хабаршысы

Кеңейтілген іздеу
№ 3 (2018)
Шығарылымды жүктеу PDF (Russian)

ЖАРАТЫЛЫСТАНУ 

6-11 365
Аннотация

Бұл мақалада көлік жол кешенінің қоршаған ортаның сапасына кері әсері баяндалды. Фреондардың ауаға бөлінген мөлшері сараланды. Жеңіл және жүк автомобильдерінің, автобустардың қалаларда жүргенде шығаратын зиянды заттарының мөлшері қарастырылып сараптама жасалды. Осыған орай бақылауға алынған нүктелердегі автокөліктер саны анықталды. Автокөліктер саны үш реттік қайталанумен саналып орта есебі алынды. Бақылауға алынған нүктелердің қоршаған орта жағдайына сараптама жасалды. Бақылау нүктесі ретінде Алматы қаласының шығыс аймағындағы автокөліктер ағымы аз Думан ықшам ауданы алынды. Авторлар автөкөліктер ағыны мен ауа бассейіні арасындағы тікелей қатынасты анықтаған.

12-17 406
Аннотация

Мақалада раушангүлділер (Rosaceae) тұқымдасының қараөріктер тұқымдас тармағы таксономиясын нақтылауға байланысты түрлерінің ерекшеліктері мен фитохимиясы көрсетілген. Тұқымдарының фитохимиясы зерттелуге алынған түрлер Prunus domestica L. және Armeniaca vulgaris L. Armenoprunus буданының алынуы бұл екі туыстың түрлерінің басқа туыстарға қарағанда таксониялық жақын екендігін көрсетеді. Егер екі бөлек түр болса жынысты жолмен көбейіп будан түзбес еді. Минералды элементтер атомдық сіңіру спектроскопиясы (AСС) әдісі арқылы анықталды. Атомдық сіңіру спектроскопиясы (AСС) атомдардың қасиеттеріне негізделген сандық талдау әдісі - нақты толқын ұзындығымен өлшенді. Атомдарды сіңіретін тұқымның ұлпаларының қабатын анықтау 2 атомдық әдіспен жүргізілді.

18-25 336
Аннотация

Мақалада Балқаштың шөлді регионында шаруашылық және биологиялық белгілері бойынша жалпы сұрыптау негізінде екі кезеңде жүргізілген материалдар келтірілген. Экотиптік сұрыптау нәтижесі бойынша экологиялық тұрақтылық пен жоғары өнімділікті Оңтүстік Балқаш өңірінде селекциялық үдеріске бейімді құмды және тасты экотиптер орын алған. Аталған экотиптер жалпы сұрыптау үдерісінде жақсы нәтиже беретін бастапқы материал екені белгілі болған. Жалпы сұрыптау нәтижесі бойынша осы экотиптердің географиялық зертеулерге қарамастан оларды жайылымға пайдалану келешегі тиімді екені байқалған. Зерттеу нәтижесіндегі жетістіктердің баста

26-30 330
Аннотация

Қазақстандық Арал өңірінде агроэкологиялық жағдайдың өзгеруіне байланысты топырақ құнарлылығы төмендеді және қайталама тұздану процесі күшейе түсті. Сондықтан, органикалық және минеральды тыңайтқыштарды және мелиоранттарды тұзданған топыраққа енгізу суармалы жерлер құнарлылығын жақсартып, күріш өнімділігін арттырады. Осыған сәйкес, цеолитті органоминеральды тыңайтқыштардың + биоқосымшалардың (мелиорант) күріштің вегетативті мүшелерінің анатомиялық құрылысына әсері зерттелді. Зерттеу жұмыстарының нәтижесіне қарағанда, күріштің Маржан сортының сабағы, жапырағы, тамырының анатомиялық құрылысының қалыптасуына цеолитті органоминеральды тыңайтқыштар комбинациясының (биовер-микомпост, БВК) және биоқосымшалардың (фон + цеолит 2,5 т/га + БВК 3 т/га + БД) елеулі әсері бар.

31-36 587
Аннотация

Мақалада оқу үдерісінде химия және ағылшын тілдерін кіріктіре оқыту мүмкіндіктері қарастырылған. Біздің мақсатымыз оқушыларға химияны оқытуда ағылшын тілін кіріктіре отырып оқыту моделін дайындап ұсыну. Зерттеудің жаңалығы орта мектепте химиядан «Алкандар» және «Алкендер» тақырыбын ағылшын және орыс тілдерін кіріктіре отырып оқыту әдістерінің үлгілері дайындалды. Отандық және шетелдік оқыту әдістерін біріктіретін химияны оқыту тұжырымдамасы әзірленді.

37-44 370
Аннотация

Бұл мақалада Dahlia Evelines өсімдігінен бөлінген эфир майының компоненттік құрамын масс- хромотографиялық спектроскопия әдісімен зерттеу жұмыстары қарастырылған. Зерттеу нәтижесінде бөлінген эфир майының компоненттік құрамынан 32 компонент құрайды. Оның ішінде көп мөлшерде анетол -82,80%, 2- 4% 5 компонент, 0,2-2% 20 компонент болатындығы анықталды.

ФИЗИКА, МАТЕМАТИКА, ИНФОРМАТИКА 

46-53 332
Аннотация

Мақалада түйіндегі Хаббард жуықтауымен электрон-электрондық корреляцияны ескере отырып тығыздық функционалы теориясы (ТФТ) аясында кобальт оксидінің Co3O4 (100) бетінде судың адсорбциялануы мен ыдырауын теориялық зерттеудің нәтижелері баяндалған. Көміртегі қоспасы есебінен болатын беттің катализдік қасиеттерінің өзгеру эффектілері талданған және су молекуласы ыдырауының электрохимиялық реакциясы үшін Гиббстің еркін энергиясының шамасы есептелген. Көміртегі қоспасын енгізудің таза бетпен салыстырғанда асқын потенциалды айтарлықтай азайтатындығы бет иондары мен қоспа атомының арасында заряд тасымалдану арқылы түсіндірілді.

54-58 346
Аннотация

Мақалада түйіндегі Хаббард жуықтауымен электрон-электрондық корреляцияны ескере отырып тығыздық функционалы теориясы (ТФТ) аясында кобальт оксидінің Co3O4 (100) бетінде судың адсорбциялануы мен ыдырауын теориялық зерттеу үшін көлемдік кобальт оксидін азотпен қоспалаудың нәтижелері баяндалған. Қоспаның әртүрлі 6.25%, 12.5% және 25% концентрацияларындағы қоспаға көршілес Со иондарындағы заряд шамалары анықталған.

59-66 348
Аннотация

n-типті поликристалл термоэлектрлік элементтерінің Bi2 (Te0.95Se0.05) 3 және Р-типті (Bi0.25Sb0.75) 2Te3 модификацияланған Бриджмен әдісімен дайындалған. 12 термоэлементтерден құралған Ni диффузиялық кедергісі және арасы SnSb жоғары температура дәнекерлеуішісі бар термоэлектрлік микромодуль құрастырылды. Жұмыс жағдайларына жақын шарттарда термоэлементтерді зерттеу үшін, микромодуль 170 °C температурада 1000 сағатқа жуық қыздырылды. 40- сағаттан астам уақыттан кейін n-типті аймағының байланыс аймағының микромодульдер контактілерінің толық үзілуіне әкелетін бұзылу байқалды. Дәнекерлеушінің n- және p-типті термоэлементтерге әсерінің айырмашылығы тығыздық функционалдық теориясының (DFT) шеңберінде түсіндірілді. Ауыстыру, диффузия және термодинамикалық тұрақтылық үшін есептеулер Bi-Sn ауыстыру Sb-Sn ауыстыру қарағанда төрт есе тиімді екенін көрсетті. Бұдан басқа, Bi2Te3 + Sn жүйесі үшін TeSn және Bi-фазаларын құру тиімдірек, ал Sb2Te3 + Sn жүйесі термодинамикалық тұрақтылы болып есептеледі.

67-72 324
Аннотация

Термоэлекменттерді жұмыс жағдайына жақын жағдайда зерттеу үшін микромодуль 1000 сағат бойы 170°С температурады күйдірілді. Белгілі болғандай, 40 сағаттан артық күйдіргеннен кейін n-типті байланыс аймағының бұзылуы байқалады, бұл контактлі микромодульдердің толық үзілуіне алып келеді. Біздің нәтижелері көрсеткендей, күйдірген кезде дәнекер Sn Sb термоэлементтің қорғалмаған бүйір бетімен өтетінін және термоэлементтің көлемінде қалайының секіруі мүмкін болатын жазықтықтармен байланысқа түседі. Бұған қарама-қарсы осы, байланыстар p-типті байланыстар үзілген жоқ. емес, бұзылған припоем. Ұзартқыштың n- және p-типті термоэлементтерге әсерінің айырмашылығы тығыздық функционалдық теориясының (DFT) шеңберінде түсіндірілді. Bi2Te3 және Sb2Te3 тегі диффузиялық процестерді моделдеу біздің термоэлементтерді дәнекерлеу процесі туралы түсінігімізді кеңейтуге мүмкіндік берді.

73-80 359
Аннотация

Барлық салаларды, ғылым мен білімді компьютерлендіру, бір жағынан, жаңа ақпараттық технологияларды құруды және енгізуді, ал екінші жағынан - болашақ мамандардың кәсіби біліміне жаңа көзқарасты талап етеді. Мақалада статистикалық модельдеуге негізделген объектілі-бағдарланған жүйелердің оқу әдісін құру арқылы проблемалық шешімдердің бірі қарастырылады. Ақпараттық модель теориялық ойлауға негізделген табиғи және арнайы тілдерді зерттеу болып табылады. Компьютер модераторы ақпараттық модельде ұсынылған тақырыптар мен құбылыстар туралы кәсіби білімді жалпылаудың нәтижесі ретінде қарастырылады. Қазіргі заманғы педагогикалық ғылым жетістіктерін толыққанды пайдалану есебінен жоғары оқу орындарында объектілі-бағытталған жүйелерді пайдаланудың тиімділігін арттыру әдістері келтірілген.

ФИЛОЛОГИЯ 

82-86 1008
Аннотация

Әдебиет заңдылықтарының құрылуы герменевтика қағидасына сәйкес жүйеленеді. Әдебиеттегі әдіс туралы ұғымдар да дәстүрлі түрде герменевтикамен тікелей байланысады. Филологиялық деректер негізінде тарихи факторларды ұғындыру әдісі ретінде герменевтика әдеби ескерткіштерін түсіндірудің жан- жақты қағидасы болып саналды. Мақалада герменевтиканың зерттелуі мен түсіндірмелері қарастырылып, көркем шығарманы оқытуда герменевтиканы әдіс ретінде оқытудың маңызы айқындалады. Сөз өнерінің шынайы көркемдік құндылығын ұғындыру қарастырылады.

87-96 455
Аннотация

Мақалада Қ.Салғариннің екі үлкен бөлімнен тұратын «Көмбе» атты роман-эссесінің жанрлық сипаты, танымдық ұстанымы мүлде бөлек шығармасы қарастырылады. Шығармада тек туындының бастан-аяқ диалог тәсілімен жазылғандығы жанр табиғатын айқындауға мүмкіндік береді. Өйткені диалог роман-эссе жанрының негізгі көрсеткішінің бірі болып саналады. Сондықтан да шығармадағы қазақ халқының көне қыпшақ заманындағы күрделі тарихы автор мен оның досының диалогына құрылған.

Қ.Салғариннің өз шығармасын роман-эссе деп атауының басты себебі қазақтың қазақ болғандағы тасқа басылған көне тарихын көркемдік айналымға түсіруге тырысқандығында жатыр деп ойлаймыз.

97-106 386
Аннотация

Мақалада «Жизнь Клима Самгина» романының түпкі ойы қарастырылады. Сонымен қатар автор Клим Самгин Тарихқа қалай бейімделді деген сұраққа жауап табуды көздейді. М. Горький шығармасының өмірді қамтуы, келелі мәселені қозғауы сөз болады. Сондай-ақ бас кейіпкердің ішкі жан дүниесін бейнелеуі зерттеледі. Автор сондай-ақ М. Горькийдің көркем мәдениетке қосқан үлесін

107-111 695
Аннотация

Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі саласында көркем шығарманы жанрлық ерекшеліктеріне қарай оқыту мәселесінен арнайы еңбек жазылмағанымен, әдіскер-ғалымдарымыздың тарапынан бұл ішінара қарастырылып жүрген мәселе. Дегенмен әр шығарманының өзіндік ерекшелігі, оны оқытудың әдіс-тәсілдерін дұрыс сұрыптап, орынды қолдануды талап етеді. Көбіне шығарманың өзіндік болмысын зерделеу әдіскерге оқытуды неден бастап, талдау жұмыстарын қалай өрбітуге болатынын айқындайды. Мақалада Ш.Құдайбердіұлының «Еңлік-Кебек» поэмасын оқыту әдістері қарастырылған, ол жалпы эпикалық текті оқыту әдіс-тәсілдерімен ұштастырылыла түсіндіріледі.

112-118 374
Аннотация

Мақала мазмұны ғылыми зерттеулердің соңғы жетістіктерін ескере отырып, «орыс тілі» пәнін оқытудың теориясы мен практикасын қарастырады. Қазіргі заманғы тілдік дайындық мамандарды даярлаудағы әдіснамалық көзқарасты қайта қарауды, олардың біліктілігін және құзыреттілігін қалыптастыруды талап етеді. Ең алдымен, орыс тіліндегі жұмыс мақсаты мен мазмұнын өзгертуге назар аударылады. Тиісінше, тәрбие жұмысын ұйымдастыру мен жоспарлаудың тәсілдері, принциптері, әдістері талқыланады. Бұл мақала орыс тілін оқытудағы жаңартылған мазмұндағы үрдістерді сипаттау әрекеті.

119-125 339
Аннотация

Аталмыш мақалада техникалық бағыттағы жоғарғы оқу орындарында оқытылатын шет тілі пәніндегі жалпымәдени біліктілік мазмұнының талдауы берілген. Жарнамалық видеороликті мысалға ала отырып, шет тілін оқытудағы түпнұсқалық дерекөз ретінде аталмыш біліктіліктің қалыптасуындағы кемшіліктер мен жетістіктері көрсетілген.

126-132 381
Аннотация

Мақалада «жол» концептісі, оның лингвокогнитивті ерекшеліктері, саяси дискурстың материалдары негізінде қарастырылады. Оның ядролық және перифериялық құрамдас бөліктері көрсетіліп, «кеңістік» суперконцептісімен қатынасы анықталады. Мақаланың авторлары Қазақстанның орыс тілді саяси дискурсындағы екі тілділік көріністерімен байланысқан концепттің лингвомәдени ерекшеліктерін анықтайды, сондай-ақ концептіні сипаттаудағы метафоризацияның өзіндік ерекшеліктері көрсетілген.

133-138 332
Аннотация

 Аналитика-семантикалық сөзді қалыптастырудың басты ерекшелігі-бірыңғай жұптасқан немесе толық бағаланған сөздердің нәтижесі ретінде жаңа сөз жасау. Жаңа сөзді қалыптастырғанда мағынасы екінші туынды номинациясында қалыптасады. Сонымен қатар, деривациялық мағынаны сипаттау тәсілдердің ерекшеліктерін және айырмашылықтарын анықтайды. Аналитика-семантикалық сөздің қалыптасуы қазіргі тілде қолданылатын сөздік. Мақалада тұрақты сөз тіркестерінің тілде функционалдық қолданылуына мән берілген.

139-147 345
Аннотация

Бұл мақалада ашық ақпарат көздерінің (электронды БАҚ) қоғамға әсерін бағалау бойынша Қазақстан халқының репрезентативтік әлеуметтік сауалнаманың нәтижелері келтірілген. Бұл жұмыстың мақсаты - Қазақстан халқының пікірі бойынша қазақстандық БАҚ-тағы жаңашылдық сипаттағы жарияланымдарды бағалаудың ақпараттық белгілер маңыздылығын орнату. Зерттеу нәтижелері Қазақстанның бұқаралық ақпарат құралдарындағы ақпараттың артықшылықтары / таңдауы бойынша ерекшеліктерін анықтауға, сондай-ақ Қазақстан қоғамы үшін аса маңызды белгілерді анықтауға мүмкіндік берді. Қазақстанның 16 аймағынан 3200 респондентті қамтитын сауалнамаға сәйкес, «сенімділік» критерийі бойынша басылымды бағалауға мүмкіндік беретін басымдық белгілер: сілтемеге сәйкес және объективті дереккөзді жариялауға қатысу; құрметті автордың атын көрсетуі; сол оқиғаны әр түрлі ресурстармен қамту (кросс-тексеру, басқа жарияланымдармен дискурстың болуы). «Проблемалар» критерийі бойынша манипуляциялық техниканың болуы, авторлық келіспеушіліктің болуы, сонымен бірге, авторлық келіспеушілік белгілердің, болуы сияқты ақпараттық белгілер артықшылық болып табылады. Мұндай зерттеулердің нәтижелері Қазақстан халқының жартысы (51,9% -ы - 59,1%) электронды БАҚ-та ақпараттың сыни қабылдау қабілетінің жоқтығы немесе дамымауы, сенімді және объективті ақпараттың шынайы түрде сәйкестендірілгенін көрсетті.

148-154 384
Аннотация

Осы мақалада публицистикалық мәтіндер түрлеріне сараптамалық талдауын өткізу үшін тәсілдеме ұсынылады. Библиографиялық пен социологиялық сауалнаманың нәтижелері бойынша жаңалықтарға жататын жарияланымның анықтығының ықтимал дәрежедегі бағалау көрсеткіштері келтірілді. Жаңалықтарға жататын күдікті жарияланымдардың анықтығын жүйелеу үшін сараптамалық бағалау көрсеткіштерін тиянақтауда ескеріліп отырған факторларының талдауы келтіріліп отыр. Жаңалықтарға жататын жарияланымдардың анықтығының сараптамалық талдауы үшін сауалдар тұжырымдалды.

ТАРИХ, ЭКОНОМИКА, ҚҰҚЫҚ 

156-163 332
Аннотация

Бұл мақалада Кеңес мемлекеті мен эмиграциядағы Польша үкіметінің арасындағы халықаралық, дипломатиялық және әскери байланыс туралы қарастырылады. Польша тәуелсіздігін қалпына келтіріп және Кеңес мемлекеті құрылғаннан кейін, олардың арасында күшті идеологиялық және саяси күрес басталды, яғни бұл екі елдің Орталық және Шығыс Еуропа аймағына үстемдік етудің дәстүрлі орыс-поляк қатынасын жалғастыру немесе бұл осы елдер арасындағы іргелі идеологиялық және сәйкессіздіктерге байланысты туындаған оқиға еді. Бұл ең алдымен екі ел арасындағы қарым-қатынасты, әсіресе оның халықаралық бағыттарын зерттеумен айналысты, өйткені ол тарих ғылымы үшін маңызды болатын. Аталмыш кезеңге байланысты екі елдің саяси көшбасшыларының пікірінше, тарихтың міндеті, яғни бұл сыртқы саяси бағытын анықтау, сондай-ақ бұрынғы тарихи айғақтар мен дәлелдерді өз елінің халықаралық сахнадағы әрекеттерінің пайдасына шешу.

164-169 421
Аннотация

Бұл мақалада заманауи жағдайларда ұлттық өзін-өзі тану және ұлттық мәдениеттің мәні қарастырылады. Сондай-ақ, ұлттық өзін-өзі танудың мәні де анықталды. Ұлттық өзін-өзі тану ұлттық мәдениетті дамытудың маңызды факторы болып табылады. Ұлттық мәдениет кез-келген халықтың өмірлік белсенділігін анықтайтын негізгі факторлардың бірі, ұлттық өмірдің ең маңызды жүйе құраушы элементі, қуатты біріктіруші күші, ұлт пен адамзаттың мұрасы болып саналады. Олардың өзара әрекеттесуінің негізгі аспектілері талданады.

170-176 346
Аннотация

Ресей империясында 1900-1917 жылдар аралығында қазақ тілінде жарық көрген кітаптардың идеялық мазмұны және соған сәйкес оның қоғамдық маңызы талдауға алынады. Қазақ кітаптарында көтерілген оқуағарту ісі мен жас ұрпақ тәрбиесі, қазақ қоғамының саяси және әлеуметтік-экономикалық, дін, отбасы және салт-дәстүр мәселелері, сондай-ақ патшалық кезең тұсындағы қазақ кітаптарына қатысты жүргізілген ісшаралар мен оның авторларының кеңестік жүйе жағдайындағы тағдыры зерттелді. Революяцияға дейінгі қазақ кітабы қазақ халқының мол мәдени мұрасынының үлкен бір бөлігі, қайнар көзі десек те болады. Қазақ кітабының тарихын одан әрі зерттей түсу, оның мазмұн-мағынасының халық арасына таралып, танылуына, бүгінгі кемеліне жеткен халқымыздың мәдениетінің, бүкіл ағартушылық ісінің түп көзін тану деген сөз.

177-184 417
Аннотация

Мақалада Қазақстанның киелі географиясын зерттеу бойынша саяси-қоғамдық және ғылыми қолданыстағы «киелі», «қасиетті» терминдерінің этимологиясы қарастырылады. Мақаланың басты мақсаты - Ертіс өңірінің қасиетті жерлеріне арналған ғалымдардың зерттеулерін талдау, сол қасиетті нысандардың Қазақстанның рухани жағдайындағы алатын орны, маңыздылығы мен өзектілігін анықтау. Сонымен қатар тарихи санада «киелі жер» түсінігінің ғылыми - теориялық негіздері талданады.

ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ 

186-191 416
Аннотация

Мақалада қазақ балалар әдебиетінің маңызы туралы айтылады. Қазақ балалар әдебиетінің алғашқы жазба үлгілерін Ы.Алтынсарин жасап, С.Бегалин, Ө.Тұрманжанов, Б.Соқпақбаев, Б.Тұрсынбаев, М.Төрежанов, Қ.Мырзалиев, К.Баянбай, Т.Молдағалиев т.б. еңбектерінде жалғасын тапты. Аталмыш балалар әдебиеті өкілдерінің шығармалары өсіп келе жатқан жас ұрпақтың дүниетанымын қалыптастырып, білімге, еңбекке тәрбиелейді. Олардың тартымды, қызықты әңгімелері мен өлеңдері бала тіліне жақын, ой-өрісіне сай болып келеді. Туған өлке, табиғат, Отан туралы шығармалар балалардың туған жерге деген сүйіспеншілігін қалыптастыратыны сөзсіз.

192-198 427
Аннотация

Мақалада мектепке дейінгі білім беру сапасын бағалау жүйесін құрудың және аутенттік диагностикалық инструменттерді іздестірудің әдіс-тәсілдері қарастырылған. Зерттеудің мақсаты - Қарағанды аймағында мектепке дейінгі білім беру сапасын бағалау үшін ECERS-R интегративті әдістемесін қолдануды негіздеу. Қарағанды аймағында мектепке дейінгі білім беру сапасын сыртқы қанатқақты бағалау ECERS-R интегративті әдістеменің диагностикалық мүмкіндіктерін зерделеуге жағдай туғызды және оны «тәуелсіз аудит» ауқымында қолданудың мақсатқа сай екендігіне қорытынды жасатты. Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының даму стратегиясын жобалау үшін аталмыш әдістеменің көмегімен алынған нәтижелердің ерекше мәнділігі көрсетілген.

199-206 433
Аннотация

Мақалада эмоциялық күйлердің бірі фрустрацияның пайда болуы, фрустрациялық мінез-құлықтың түрлері және олардың сипаттамасы берілген. Фрустрациялық күйдің ерекшеліктерін зерттеген шетелдік,
ресейлік ғалымдардың еңбектеріне талдау жасалынған.
Фрустрацияның құрылымы жүйелі топтастырылып, олардың адамның жас және тұлғалық ерекшеліктеріне, өмірлік тәжірибесі мен тәрбиесіне, мінез бітістері мен өзінің кикілжіңдерін ұғыну дәрежесіне, толеранттылығының деңгейі мен басқа да ішкі факторларға байланысты болатындығы қарастырылған.
Сондай-ақ фрустрация жағдайындағы тұлғаның негізгі қорғаныс тетіктерінің кешеніне талдау жасалынып, олардың әрқайсысына нақты анықтамалар берілген.
Фрустрацияның көрініс беруінің жеке-дара ерекшеліктері, сыртқы факторлар саналатын импунитивті, интрапунитивті, экстрапунитивті түрлері немесе индивидтің жеке дара ерекшеліктері, тәжірибесі, патологиялық қорғаныстарды сипаттайтын ішкі факторларға байланысты болады. Сонымен фрустрацияланған мақсаттардан саналы бас тартып, оның жаңа, едәуір қолайлы, қол жетімді түрлеріне бағдарлану нағыз адами бейімделудің жоғарғы түрі саналады.

207-213 411
Аннотация

Адамның жеке және қоғамдық өмірде өзін-өзі реттеуде, қарым-қатынаста, өзін-өзі және қоршаған дүниені тануда, өзін тұлға ретінде дамытуда, материалдық және рухани құндылықтарды, жеке игіліктерді жасауда әдістер мен тәсілдер бола алатын адамның саналы белсенділігінің бір түрі – еңбек әрекеті болып табылады. Бастауыш сынып оқушыларының іс-әрекетінің негізгі түрлері: ойын, оқу мен еңбек болып табылады. Бастауыш сыныптардағы көркем еңбек іс-әрекеті бағыттары өзінің ерекшеліктерімен оқушы қиялына әсер ете отырып, олардың шығармашылық қабілеттерін арттыруға ықпал жасайды. Еңбек үрдісі кезінде оқушылардың өздігінен шығармашылыққа бағыт алып ізденуі олардың басқа адамдардың жұмысына жаңаша қарауға, оны талдап, жаңалығын сонымен бағалауға үйретеді. Сондықтан көркем еңбек іс-әрекеті – оқушы шығармашылық қабілетін дамытудың негізгі факторы болып табылады.

ӨНЕР ЖӘНЕ МӘДЕНИЕТ 

215-221 332
Аннотация

Мақалада авторлар «Музыкалық өнер, ритмика және хореография» мамандығының студенттерінің оқу қабілетін анықтау үшін компьютерлік технологияларды қолдану мүмкіндігі қарастырылған. Зерттеудің тақырыбы - «Музыкалық-ырғақты білім беру» пәні бойынша оқыту деңгейін анықтаудың тестілік технологиясы сараланған. Moodle бағдарламалық қамтамасыз ету ортасында педагогикалық өлшеу әдісі ретінде тестілеу технологиясының ерекшеліктері анықталған. Спецификацияның үлгісі мен қолдануға арналған нұсқада студенттің оқуын анықтау үшін компьютерлік тестілеу технологиясының компоненттері талданған.



ISSN 2306-5079 (Print)